Met twee nieuwe verkopers in twee maanden tijd weet autobedrijf Broekhuis Zwaag de service ook nu op hoog niveau te houden voor de merken SEAT, Skoda en Volkswagen. Op de mooie zichtlocatie aan De Marowijne mag de showroom dan gesloten zijn vanwege de coronamaatregelen, het team geeft alle klanten nog steeds een warm welkom-gevoel.

Het autobedrijf gaat al bijna drie decennia mee. Trouwe klanten kennen het nog onder de naam Heron, maar sinds ruim een jaar is moedermaatschappij Broekhuis eigenaar. Vestigingsdirecteur Richard Koster is hier heel tevreden over: “Persoonlijk en servicegericht, dat zijn de kernwaarden. Niet de verdienmodellen, maar de klanten en het personeel staan centraal. Niet voor niets is ons motto: ‘Alles voor een enthousiaste klant.’” Met de komst van Patrick van Koert en Edmond Koomen bestaat het team nu uit 35 medewerkers. “Wij zijn een full service autobedrijf voor nieuw en occasion, voor reparaties, onderhoud en leaseconstructies.

Wij ondersteunen bovendien met onze financiële dienstverlening. Particulieren adviseren we graag over onze merken SEAT, Skoda en Volkswagen, waarvan wij officieel dealer zijn. Bedrijven en ondernemers kunnen bij ons terecht voor Volkswagen bedrijfsauto’s en hun wagenparkbeheer.” De huidige tijd vraagt om nieuwe manieren van zaken doen met elkaar: “Wij geven graag die extra aandacht. In plaats van dat de klant naar onze showroom komt, zorgen wij voor een proefrit en aflevering op locatie.” Broekhuis Zwaag is ook voor wat betreft de transitie naar elektromotoren goed op weg: “Voor zowel Volkswagen als Skoda zijn er twee modellen op de markt. Binnen vijf jaar verwachten we hier een ruime keuze in. De overgang naar duurzaam rijden is echt ingezet.”

Luisteren naar de klantwensen

Patrick van Koert verhuisde onlangs met zijn gezin van Zoetermeer naar Westfriesland: “Eerder werkte ik in de fitnesssector, maar in mijn vorige baan was ik al overgestapt naar de autobranche. Via een oud-collega hoorde ik dat er een vacature openstond voor de afdeling Volkswagen personenauto’s. Een telefoontje naar Richard en het opsturen van mijn CV was voldoende om te worden uitgenodigd voor een gesprek. Ik ben in dienst sinds 11 januari, maar voel me nu al thuis binnen het team. Natuurlijk heeft de branche het moeilijker door de coronacrisis. Maar dat maakt mij juist vindingrijker. Ik zet de klant altijd op nummer 1: wat zijn de wensen? Door goed te luisteren, weet ik aan wat voor auto de klant behoefte heeft en kan ik het ideale product bieden. Al sinds ik weet dat er auto’s bestaan, sta ik bovendien achter het merk Volkswagen. Het zijn betrouwbare, mooie wagens, waar onze klanten met plezier in rijden.”

Persoonlijk contact geeft voldoening

Edmond Koomen is een bekende naam in de Westfriese autobranche, dus zijn aanstelling is een welkome aanwinst: “Bij mijn vorige werkgever, een grote regionale speler, werkte ik vijftien jaar. Het werd tijd voor iets nieuws. Richard haalde me direct aan boord toen de ruimte er was. Sinds 1 december 2020 werk ik op de afdeling SEAT. Ik ben heel tevreden over deze stap, want het is als een warm bad met leuke collega’s. Ik heb door mijn verleden een grote klantenkring opgebouwd en ik hoor nu al regelmatig: ‘Hé, zit jij nu hier?’ Ik heb menig klant al eerder aan mijn bureau gehad. Hoewel, dat laatste gaat nu niet letterlijk op vanwege de lockdown. Maar door op locatie af te spreken, is het persoonlijke contact misschien nog wel beter. Mijn doel is om datgene wat de klant aangeeft, goed door te vertalen naar de juiste auto. Dit geeft mij veel voldoening. SEAT past mij goed, als verkoper. Het is een sportief en kwalitatief goed merk met een fraaie uitstraling. Bovendien staat er een mooi bedrijf achter. Ik ben heel tevreden met deze stap in mijn carrière.”

www.broekhuis.nl