‘Altijd in beweging’, dát is het motto van Broekhuis Zwaag.  De aansluiting bij HOC een jaar geleden past hier precies bij. Het heeft nu al tot mooie gesprekken met andere ondernemers en het sponsorschap geleid.  En nu is Broekhuis, samen met autobedrijf Pieter Ursem, hoofdsponsor van de Westfriese Alleskunner in juni 2023.

Een jaar geleden trad accountmanager Marjon Wagenaar-de Jong in dienst bij Broekhuis Zwaag. Haar voortvarendheid om de Westfriese regio te leren kennen, bracht haar bij HOC: “Het is een mooi platform van lokale ondernemers om zichtbaar te zijn. De kracht van verbinding komt hier mooi tot uiting. Wij hebben kennisgemaakt met andere ondernemers, leuke gesprekken gehad bij allerlei bedrijven. Kortom, we zijn warm ontvangen door de HOC.”

Maatschappelijk belang telt mee

Vestigingsmanager Richard Koster vult aan: “Het gaat niet alleen om de draagkracht die je als ondernemers, als leden, met elkaar hebt. Natuurlijk kun je via de HOC één spreekbuis vormen. Maar voor ons telt het maatschappelijke belang zeker mee. We bevinden ons in een uitdagende markt. Vanuit Noord-Holland vertrekken veel inwoners nog altijd naar Amsterdam. Dit maakt dat we in Westfriesland te maken hebben met personeelstekorten. Ook  staan we voor issues als duurzaamheid en de energietransitie.”

Hoe gaan we de toekomst in?

Een mooi streven is om als het gaat om gebiedsontwikkeling, zoals het stationsgebied in Hoorn, ook aan de tafel te zitten om kennis te delen, maar dan vanuit de ondernemersvisie en -expertise. Richard: “Dit geldt ook voor hoe bedrijventerreinen de toekomst ingaan. Hoe gaan we bijvoorbeeld om met het transportprobleem qua energie? Het zou mooi zijn als nog meer ondernemers zich aansluiten bij de HOC. Zodat we ons allemaal op sociaal en duurzaam vlak kunnen verbinden.”

Bewustwording en zichtbaarheid
Marjon voegt toe: “Als Broekhuis Zwaag bieden we graag onze kennis aan over veranderingen in de automotive en de wetgeving hieromtrent. Ondernemers zijn altijd welkom. Onze proactieve houding past bij wat de HOC wil uitdragen: zichtbaarheid, bewustwording en vooral elkaar versterken. Wij zien de mogelijkheden!”