Een veranderende economie, een veranderende maatschappij, een verschuiving van inzicht over de manier waarop wij in de toekomst gelukkig kunnen wonen, werken én samenleven.

Om deze nieuwe opgaaf zo goed mogelijk mede vorm te geven, heeft het team van De Stijl Makelaardij BV onder leiding van makelaar Mariska Appelman haar kansen aangegrepen om zich te specialiseren met een visie en missie op weg naar de realiteit van 2025! Want specialisme maakt het pallet van het makelaarsvak veel meer divers en daarmee toekomstbestendig. Door het bewust klein gelaten team ben je ontzettend wendbaar in deze snel veranderende tijden. En is er eens een groot project, dan werk ik samen met fijne collega makelaars. Slim toch!

1 april 1996

Geen grap! Wel de geboortedatum van De Stijl Makelaardij. Een datum die oprichtster Mariska Appelman nooit meer zou vergeten. Als Nederlands jongst beëdigde vrouwelijke makelaar werd haar eigen stijl van makelen al snel opgemerkt in het Westfriese. De kernwaarden welke als pijlers onder het bedrijf werd gezet zijn anno 2021 nog steeds van kracht: eerlijkheid, vertrouwen en betrokkenheid. En deze kernwaarden  hebben geleidt tot duizenden succesvolle woningtransacties in de bestaande- nieuwbouw en tegenwoordig ook in de vele transformatie projecten. Grote kans dat u of een familielid ook een woning door “De Stijl” heeft verkregen.

Op de vraag wat de succesformule van De Stijl is ten opzichte van alle andere kantoren, is binnen 1 seconde het antwoord gegeven. “Grote winsten maken is bij De Stijl niet het einddoel. Tuurlijk heb je als ondernemer geld benodigd om alles te kunnen laten draaien, maar wij verkrijgen zingeving door onze maatschappelijke betrokkenheid.  Zingeving. Dat is toch uiteindelijk alles waar het leven om draait? Mensen onvoorwaardelijke hulp bieden bij het begeleiden naar een nieuw thuis. En die zorg in vertrouwde handen leggen, dat voelen onze klanten. Zo is een van de specialisaties het kwaliteitspredicaat van “dementie proof” makelaarskantoor. Het eerste in heel Nederland. Een kwetsbare groep mensen waarbij familieleden veelal graag ontzorgt willen worden met het hele juridische en fiscale traject.  Daarnaast heeft De Stijl de afgelopen jaren furore gemaakt met de mede creatie en verkoop van honderden transformatie projecten. In een zin benoemt Mariska “Het Missiehuis”, “De Kluis, De Fabriek, De Beeldhouwer, De Gruyter, Kaap Hoorn, Het Odulphushof. Van oude, veelal leegstaande gebouwen, betaalbare huisvesting maken. Heerlijk gewoon!. Door vanuit het hart de zaken aan te pakken, is er maatschappelijk draagvlak ontstaan. Onze grootste reclame is de mond tot mond reclame. En dat zal ook altijd zo blijven”.

Toekomst

Als we praten over de toekomst, beginnen Mariska’s ogen te glimmen. “Ik kan niet wachten om ons hele nieuwe De Stijl woonconcept uit te gaan rollen”. Dit concept gaat over werkelijk LEVEN  in je eigen huis. En dus niet overleven, zoals de markt zich nu manifesteert. Het is een concept waarbij de deeleconomie zich veel meer laat manifesteren. Waarbij gezond leven in balans, binnen een betaalbaar huisvestingsconcept centraal gaat staan.

De Economie van de Liefde komt tot leven

Nieuwsgierig geworden? Hoe deze toekomst er namens velen uit zou kunnen komen te zien, dat staat omschreven in het boek Economie van de Liefde. Het visitekaartje van de Stijl. Deze kunt u bestellen bij iedere boekhandel in Nederland of uiteraard via Bol.com.