SPIERDIJK – Ruud Hes, een West-Friese ondernemer uit Spierdijk mist ruim 30.000 euro aan betaalde facturen. De facturen, die per post verstuurd zijn, zijn nooit bij de klanten aangekomen. Dit komt omdat PostNL al minstens anderhalve maand lang vergeten is de brievenbus in Spierdijk te legen. Hes, die in Heerhugowaard een eigen onderneming heeft, kreeg de afgelopen twee maanden problemen met betalingsachterstanden van debiteuren. ‘Ik vond het raar dat er nog steeds niet werd betaald, want dat gebeurt ons zelden. En nu was het schering en inslag’, vertelt hij aan het Noordhollands Dagblad. Na een aantal belletjes en het doorspitten van zijn administratie, had Hes de oorzaak snel gevonden. Af en toe neemt hij facturen mee naar huis om ze vervolgens aan de Noordspierdijkerweg op de post te doen. ‘Volgens mij is de brievenbus al zeker twee maanden niet geleegd. PostNL is hier al een hele tijd niet meer geweest. Door dit gedoe is mijn bedrijf nu in de knel gekomen.’ PostNL was zo geschrokken, dat de volgepropte brievenbus in Spierdijk al vannacht is geleegd. En dat terwijl Hes een afspraak had met PostNL om aanwezig te zijn bij het openen van de brievenbus. Hes wilde de onverstuurde facturen er zelf uitvissen, om zijn klanten direct te kunnen benaderen. ‘Want ik kom nu echt in de problemen, omdat heel wat klanten nog steeds niets hebben betaald. Omdat hun rekeningen zich hier opstapelden. Nu gaat het dus toch langer duren.’