‘Wij brengen bedrijven naar the NEXXT-level met toegepaste waarde van ICT’ Bedrijven die op zoek zijn naar de uitgebreide expertise van een landelijke IT-partij én de persoonlijke benadering van een regionale organisatie die dezelfde taal spreekt, vinden bij NEXXT het beste van beide werelden. NEXXT bouwt daarbij op de kennis en ervaring van ruim tweehonderd IT-professionals verspreid over vestigingen in heel Nederland. Zij werken hard om de meest innovatieve en ambitieuze IT-oplossingen te ontwikkelen die bedrijven stapsgewijs naar the NEXXT-level brengen. De vestigingen van NEXXT bevinden zich in Wognum, Hoofddorp, Amersfoort, Eindhoven en Groningen. Strategische plaatsen waarmee de IT-specialist landelijke dekking biedt. ‘Daarnaast is bewust voor deze locaties gekozen om dichtbij de lokale klanten te staan. Op iedere vestiging hebben de medewerkers grote binding met de regio. Hun kennis van het gebied en de daar heersende cultuur, stelt hen in staat om de klanten op de persoonlijke manier te benaderen zoals de regionale cultuur die voorschrijft. Naast onze ISO 27001-, ISO 9001- en NEN 7510-gecertificeerde oplossingen op het gebied van adaptive architecture, security, cloud, workplace, collaboration en managed services, maken we het grote verschil met de manier waarop wij lokaal 24/7 bereikbaar en benaderbaar zijn’, zegt Raymond Konings, die per 1 januari 2023 de nieuwe vestigingsdirecteur is van NEXXT Wognum. ‘Met verschillende partnerships en onze eigen digitale transformatie aanpak zijn we als geen ander in staat om de klant mee op reis te nemen naar de (hybrid) cloud, of dit nu in één keer kan of juist stapsgewijs moet. Naast Microsoft Solution Partner is NEXXT ook partner van onder andere: Nutanix, VMware, Citrix en Liquit.’ Resultaatgerichte no-nonsense aanpak NEXXT Wognum haalt met de komst van Raymond Konings ruim 25 jaar aan unieke ervaring in huis. ‘Nadat ik in 1997 als ondernemer in de ICT ben gestart, heb ik uiteenlopende management posities bekleed. Ik heb in zowel commerciële als delivery management functies gewerkt en daarbij heb ik altijd geacteerd op het snijvlak tussen business en IT. In de perioden waarin ik actief was bij twee internationale consultancy organisaties – met respectievelijk 500.000 en 700.000 medewerkers – heb ik aan den lijve ondervonden hoe het er bij de hele grote bedrijven aan toegaat. Na deze waardevolle jaren kreeg ik de behoefte om terug te gaan naar een iets kleinere en regionale organisatie, om tastbaarder en pragmatischer met klanten aan de slag te gaan’, vertelt hij op bevlogen wijze. ‘De werkwijze van NEXXT wordt gekenmerkt door precies zo’n pragmatische inslag. Met een sterke focus op klantgerichtheid en een resultaatgerichte no-nonsense aanpak op basis van heldere doelen en analyses. Door klanten te ontzorgen met toegepaste waarde van ICT in aansluiting op hun business, helpen we hen om snel tot goede resultaten te komen.’ Strategisch partner Deze werkwijze wordt gewaardeerd door de gevarieerde klantenkring van bedrijven die actief zijn in onder andere: zorg, onderwijs, productie, overheid, food & agriculture. ‘NEXXT Wognum is al jaren een van de IT-partners van Enza Zaden, een toonaangevend groenteveredelingsbedrijf dat wereldwijd meer dan veertig vestigingen heeft. Door de zaden van de groenterassen die er worden ontwikkeld over de hele wereld te produceren en te verkopen, wil Enza Zaden mensen wereldwijd toegang bieden tot gezonde groente. Er werken meer dan 2.500 mensen aan het ontwikkelen van groenterassen. Een groot deel daarvan heeft een digitale werkplek waar wordt gewerkt met grote hoeveelheden digitale research. Het is cruciaal dat deze data goed is beveiligd.’ Naast security ondersteunt NEXXT Wognum het team van Enza Zaden bij complexe vraagstukken op het terrein van support en digitale werkplekken. ‘Deze jarenlange succesvolle samenwerking geeft een goed voorbeeld van het strategisch partnerschap, waarmee wij klanten ontzorgen door hen exact de kennis en kunde te leveren die zij nodig hebben. Scherpe SLA’s en heldere KPI’s In zijn rol als vestigingsdirecteur van NEXXT Wognum brengt Raymond ook vijftien jaar ervaring in managed services mee. Het verder laten groeien van deze dienstverlening is een van zijn kortetermijndoelen. ‘Schaalgrootte en expertise zijn vaak de belangrijkste motivatie voor organisaties om te kiezen voor outsourcing. Er zijn immers weinig bedrijven in staat om zelf een team samen te stellen dat voldoende capaciteit heeft voor elke situatie én dat alle expertise in huis heeft om verschillende vraagstukken aan te pakken. Bedrijven die kiezen voor NEXXT Managed Services krijgen een eigen servicemanager, een dedicated klantteam, scherpe SLA’s en heldere KPI’s. Bovendien kunnen we onze managed services volledig afbakenen op de specifieke wensen van de organisatie dankzij onze modulaire aanpak. We kijken nauwkeurig welke expertise er daadwerkelijk nodig is en welke verantwoordelijkheden er bij NEXXT komen te liggen. Zo komen we samen met de klant tot de beste situatie waarmee de continuïteit binnen het bedrijf is gewaarborgd.’ NEXXT.one