REGIO – Het mkb is bereid om te investeren in mobiele websites. In 2015 zal naar verwachting het aantal mobiele websites binnen het mkb verdubbeld zijn ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit een onderzoek van Zeo, gehouden onder meer dan 150 Nederlandse mkb-ondernemers. In 2013 bleek uit het onderzoek dat iets minder dan de helft (41,9 procent) van de ondernemers in het MKB over een website beschikte die geschikt was voor mobiel gebruik. Nu, een jaar later, blijkt uit een herhaling van het onderzoek dat het aantal mobiele websites is gestegen met ruim 38 procent. Het totaal aantal ondernemers uit het mkb dat beschikt over een mobiele website komt hiermee uit op 58 procent. Bijna de helft van de ondernemers die hier nog niet over beschikken, zijn van plan om binnen een jaar een website die geschikt is voor mobiel gebruik te realiseren. Volgend jaar zou dan bijna 75 procent van de ondernemers in het mkb rekening houden met mobiele websitebezoekers. ‘Er zijn zo veel bezoeken naar websites vanaf mobiele apparaten, het is goed om te zien dat het MKB daar nu ook op inhaakt. De afwachtende houding die we vorig jaar tegen kwamen lijkt zich nu om te zetten in bereidwilligheid om te investeren. Niet gek ook als je bedenkt dat Marketingfacts voorspelt dat de mobile commerce in Nederland binnen vier jaar een omzet van 1.07 miljard euro gaat halen’, aldus Chris Jongeling, directeur van Zeo.