Hessing Supervers en HOBIJ, Experts in European Workforce hebben onlangs de bestaande samenwerking uitgebreid. De directeuren van beide firma’s hebben hun handtekening gezet onder de overeenkomst waarin alle afspraken zijn bezegeld.

Hessing & HOBIJ
Hessing is één van de grootste verwerkers van groente en fruit in Nederland. Het bedrijf heeft een jaaromzet van zo’n 180 miljoen en een afzet van ongeveer 200 miljoen verpakkingen per jaar. De versproducten worden geleverd aan verschillende supermarktketens in Nederland en foodservice. HOBIJ is expert in het werven en uitzenden van flexibele arbeidskrachten uit Europa. Sinds 1995 is het bedrijf gespecialiseerd in een drietal branches; Food, Logistiek en Techniek. Het bedrijf voorziet bedrijven van personeel op uiteenlopende niveaus. In 2012 én 2013 is HOBIJ bekroond met de titel ‘Best Managed Companies’ (Deloitte) en is nu in de race voor het predicaat ‘Great Place To Work’.

Optimalisatie inzet flexkrachten
HOBIJ was al enkele jaren één van de drie preferred partners die, over de vestigingen heen, garant stond voor effectieve inzet van flexkrachten binnen de diverse fabrieken van Hessing. Volgens productiedirecteur Marc Ligthart van Hessing komt de nadruk de komende tijd sterk te liggen op een verdere optimalisatie van de productie. ‘De centralisatie van de productlocaties is hier een voorbeeld van. Daarnaast willen we ook een optimalisatie met betrekking tot de inzet van flexkrachten. We wilden toe naar een situatie waarbij één van de flexpartners in de lead zou komen in de totale ontzorging op het gebied van de inzet van flex. We hebben hierbij uiteindelijk gekozen voor HOBIJ, omdat zij ons het meest overtuigd hebben van hun werkwijze. We hebben een aanzienlijke flexschil ingezet over de diverse locaties waarvan HOBIJ nu dus de helft verzorgt.’

Oplossingsgericht uitzenden
Han van Horen, directeur van HOBIJ is blij met de uitbreiding van de samenwerking. ‘Als HOBIJ zetten we in op ‘oplossingsgericht uitzenden’ waarbij we zo goed mogelijk inzoomen op de businesscase van de klant. Aan de hand van specifieke behoefte van de klant modelleren we onze oplossing zodanig, dat de inzet van flexkrachten op de meest effectieve en efficiënte wijze plaatsvindt.’ Hierbij treedt HOBIJ enerzijds op als adviseur en expert, en anderzijds is er sprake van co-creatie, waarbij HOBIJ samen met de klant zoekt naar de meest geëigende vorm.

Geef een reactie

About The Author