Een levering die snel van A naar B moet, een chauffeur die uitvalt of een pallet met gekoelde levensmiddelen die nog na geleverd moet worden; logistieke kwesties die je vlot wilt oplossen. DSA Logistiek heeft daar een antwoord op. Door slim samen te werken met het netwerk van chauffeurs door heel Nederland hoeft Nico Brandsen zijn klanten eigenlijk nooit ‘nee’ te verkopen.’ In 2011 startte Nico zijn eigen bedrijf binnen DSA Logistiek als rayonhouder voor Noord-Holland. Vanaf dag één draait de dienstverlening om één ding: de klant ontzorgen. ‘We verzorgen koeriersdiensten voor klanten door heel Nederland. Met ons netwerk is er altijd een chauffeur beschikbaar in de buurt van het ophaaladres. Zo vervoeren we onderdelen naar een monteur die zo snel mogelijk weer verder moet of belangrijke documenten van Amsterdam naar de rechtbank aan de andere kant van het land. Wij hebben het antwoord op het logistieke vraagstuk van onze klant.’ Het voordeel van een netwerk ‘DSA Logistiek is een franchise met vestigingen door het hele land. Onderling werken we veel samen. Als een klant uit Noord-Holland iets nodig heeft dat uit Eindhoven moet komen, zorg ik ervoor dat een chauffeur dáár het oppikt en het naar onze regio komt brengen. Zo werken we veel efficiënter én sneller. De ritten zijn exclusief, wat betekent dat we voor één klant van A naar B rijden en geen artikelen van een andere klant mee hebben. Vaak hebben we te maken met kostbare of kwetsbare artikelen die met zorg vervoerd moeten worden, ook naar het buitenland. Daarnaast doen we veel koeltransporten en distributie ritten. Zo heb ik iedere dag een aantal chauffeurs de hele dag op de weg, op vaste routes van de klant. Persoonlijke communicatie ‘Sinds de coronatijd is onze business explosief gegroeid. Er zijn veel personeelstekorten of chauffeurs die zich ziekmelden. Hier kunnen wij snel inspringen. Vaak beginnen we zo met één rit voor een nieuwe klant en door te laten zien hoe zorgvuldig en stipt we te werk gaan, komen daar langere samenwerkingen uit. Goede communicatie is belangrijk. Doen wat je zegt, maar het ook zeggen wanneer het tegenzit, door bijvoorbeeld file onderweg. Zo weet de klant waar hij aan toe is en kan hij de zorg loslaten. Gooi het maar over de schutting! Wij regelen de rest.’ Je kunt een rit bij DSA Logistiek online boeken via dsa-logistiek.nl. ‘Maar liever heb ik dat klanten gewoon bellen. Er neemt áltijd iemand de telefoon op, 24/7. Zo kunnen we direct meedenken met een vraagstuk.’ Heb je ook een logistiek probleem? Bel geheel vrijblijvend 088-2051240 en vraag Nico naar de mogelijkheden. Mailen mag natuurlijk ook, noordholland@dsa-logistiek.nl