Bruggemann Mode is een begrip in de binnenstad. Al sinds 1884 heeft de herenmodezaak service, kwaliteit en gezelligheid hoog in het vaandel staan. Eigenaren Piet Delissen en Sjon Dekker snappen hoe belangrijk het is om de verwachting van de klant te blijven overtreffen. En dat wordt gewaardeerd.

Waarom bezoeken mensen Bruggemann Mode?

Piet: Omdat wij bezoekers het gevoel geven dat ze echt welkom zijn. Persoonlijke aandacht, een kopje koffie, een luisterend oor en vakkundige adviezen zorgen er voor dat onze klanten tevreden de deur uitgaan. Ik werk al meer dan 40 jaar in Hoorn, waardoor ik zowel met de bezoekers als met de binnenstad zelf een band heb opgebouwd.

Waar zijn jullie het meest trots op?

Sjon: We ondernemen nu drie jaar in de huidige vorm. Samen met ons team hebben we een duidelijke koers uitgezet naar de toekomst. Dat onze klanten dat waarderen, merken we dagelijks. Mensen geven aan blij te zijn dat we de winkel in deze tijd van veranderingen voortzetten. Wij zijn er van overtuigd dat we als specialist in herenmode een toegevoegde waarde kunnen zijn voor West-Friesland.

Hoe zetten jullie je in voor de binnenstad?

Piet: Zelf zit ik in het bestuur van De Hoornse Straatjes en Sjon is bestuurslid bij de OSH, die zich inzet voor de belangen van ondernemers en eigenaren in de binnenstad van Hoorn. Stichting De Hoornse Straatjes is een goed voorbeeld van het succesvol samenwerken van ondernemers. Door de krachten te bundelen ontstaan er leuke en haalbare initiatieven.

Wat zou er beter kunnen in de binnenstad?

Sjon: Nog meer diversiteit aan winkels en horeca zou ik zeker toejuichen. Ik zie graag dat leegstaande panden sneller een bestemming krijgen. Dat komt het straatbeeld ten goede. Ook wonen en winkelen passen wat mij betreft prima naast elkaar. En natuurlijk dient er snel gewerkt te worden aan een betere bereikbaarheid van de binnenstad. De Poort van Hoorn mag wat ons betreft zo snel mogelijk worden uitgevoerd.

Wat betekent een veranderende markt voor Bruggemann?

Piet: Een andere manier van denken en doen. De markt vraagt om flexibiliteit. We luisteren naar de wensen van de klant en spelen daarop in. Kortom, kansen zien en kansen creëren. Dat is ondernemen.