HOORN – Maandagmiddag 29 september rukte de brandweer met groot gareel uit. Bij Vitaz Wonen in Hoorn hadden personeel en een klant rook gezien en een brandgeur geroken. ‘We zagen echter geen brand, maar wilden geen enkel risico nemen, dus besloten de brandweer te bellen. De brandweer was zeer snel en met veel materieel ter plaatse’, aldus vestigingsmanager Albert van Dijk.

De brandweer constateerde al snel dat er rook was geweest, maar kon de brandhaard nog niet vinden. Na enig onderzoek ontdekte de brandweer dat een lamp in het plafond kortsluiting had gemaakt. De lamp was vervolgens in het plafon gaan smelten, waardoor de brandlucht ontstond.

 

Geef een reactie

About The Author