REGIO – Miljoenen mensen begeven zich dagelijks op social media als Twitter, Facebook en LinkedIn. De kracht en werking van social media heeft zich inmiddels wel bewezen. Dat betekent ook dat social media als marketingmiddel een enorm belangrijke rol kan spelen. Punt is dat veel bedrijven er mee worstelen en niet goed weten hoe. Add Social biedt de oplossing. Met het idee ‘daar zijn waar je doelgroep zich bevindt’, biedt sociale media derhalve uitstekende kansen om die doelgroep te bereiken.

Door te adverteren op Twitter, LinkedIn, Facebook en/of Instagram is het bovendien mogelijk om de doelgroep heel gericht te bereiken en met hen te communiceren. Gesneden koek voor ipsis-directeur Vincent Castenmiller, die desondanks heeft besloten de expertise te vergroten. ‘We deden uiteraard al het nodige op en met social media, maar niet op het niveau van Martijn’, vertelt hij. Martijn is Martijn Pennekamp, oprichter van het startersplatform ikwordzzper.nl, dat is uitgegroeid tot het best bezochte platform voor startende zzp’ers (850.000 bezoekers per jaar). Dit werd voornamelijk gerealiseerd dankzij social media. Samen hebben Vincent en Martijn begin 2016 social mediabureau Add Social opgezet.

Volledig palet
Add Social doet wat de naam al zegt: social media toevoegen aan de mix van marketingmiddelen die een bedrijf al toepast. Martijn: ‘We bieden het volledige palet op social media: content, adverteren en webcare. We blinken met name uit in wat de “sociale content” wordt genoemd. Het verzinnen van leuke acties, opvallende content of filmpjes bijvoorbeeld. Het is niet zo moeilijk om een profiel aan te maken op social media, maar er moet wel iets gebeuren om commitment met de doelgroep te houden. Wij nemen de toevoeging van sociale waarde van een bedrijf uit handen en ontzorgen tot op een hoog niveau.’ Met een beperkt budget is al veel mogelijk, zoals een enorm bereik, een groot aantal clicks naar een website en leadgeneratie. Als een link naar een website op social media veel wordt gedeeld, wordt dat door Google in de zoekresultaten beloond. ‘Dat regelt Add Social voor je. Het is echt de toegevoegde waarde van Add Social voor een bedrijf. En onze klantenportefeuille groeit snel, dat zegt mij dat we goed bezig zijn en voorzien in een behoefte.’

Wie is je klant?
Het is belangrijk om doel en doelgroep vooraf goed in kaart te brengen. Dus: weten wie je klanten zijn, waar ze zitten en hoe je ze het beste kunt aanspreken. Want het voordeel van adverteren op social media is dat de doelgroep goed te bepalen is. Welke interesses hebben ze, waar zijn ze en komen ze graag, wat voor werk doen ze? Zo kun je je doelgroep heel precies vaststellen en campagnes via social media heel gericht inzetten. Dat scheelt ook kosten. ‘Dat betekent voor ons dat we ons goed moeten inleven in onze klanten. Daarom organiseren we brainstormsessies, waar we een social media-strategie uit destilleren. We maken een strategie en sturen elke maand een rapportage’, vertelt Martijn. Voor ipsis betekent Add Social daadwerkelijk een toevoeging op het al bestaande reclame- en internetbureau. Vincent: ‘We zijn druk bezig alle ipsis-klanten te informeren. Add Social wordt bij hen enthousiast ontvangen. Ze zien de toegevoegde waarde.’ En dat gaat van grote instellingen in de gezondheidszorg tot de lokale fietsenhandelaar. Belangrijk is het genereren van “leads”, een spoor naar een potentiële klant. ‘We draaien campagnes via de sociale kanalen waarbij men via een landingspagina gegevens achterlaat. Door de leads goed op te volgen is het mogelijk om meer omzet te realiseren.’

Pakketten
Lage investeringen, goede resultaten. Het lijkt een sprookje, maar Martijn Pennekamp durft de woorden wel degelijk uit te spreken. ‘Ik schrik er zelf wel eens van wat je bij wijze van spreken al met een tientje kunt doen. Als je goede content hebt, die oproept tot delen en sociale interactie, dan kan het snel viral gaan. En juist daarin zijn we gespecialiseerd.’ Vincent: ‘Door de lage investeringen is het geschikt voor de kleinere MKB’ers.’ Add Social biedt verschillende pakketten aan, ook voor kleinere budgetten. ‘Dan heb je een complete marketingafdeling voor je bedrijf met een eigen contactpersoon, zonder dat je er zelf iemand voor in dienst hoeft te nemen. We werken met een enthousiast team van social media- en social content marketeers.’ De communicatielijnen zijn kort: vraagt de klant advies? Is er een probleem of heeft hij/zij een dringende vraag?Een appje of telefoontje naar Dennis en Janine is zo gedaan. Ook bij de klantbezoeken of brainstormsessies zijn ze nauw betrokken, om wederzijds een goed beeld te kunnen vormen. Het persoonlijke contact en advies op maat zijn dan ook sterke punten van het social mediabureau. ‘Add Social doet alleen social media en leadgeneratie, maar als je meer wil –een nieuwe slogan, aanpassing van je website of wat dan ook-, dan hebben we heel korte lijnen om dat te regelen.’ Wilt u meer weten of een gratis quickscan aanvragen? Bezoek www.addsocial.nl of bel naar 0229-763000

Geef een reactie