Regelmatig speurt de redactie van Westfriese Zaken het internet af op zoek naar leuke wetenswaardigheden en interessante feiten. De leukste ‘wist-je-datjes’ worden geplaatst in de rubriek: ‘Wist je dat…?’

Anno 2014 is webcare voor consumenten een vanzelfsprekend onderdeel op het gebied van online service. Zij hebben hoge verwachtingen van webcare, want na het indienen van een klacht, verwacht 53 procent binnen één uur reactie en 65 procent binnen twee uur, zo blijkt uit onderzoek van WikiMotive eind 2013. In de eerste helft van 2013 stuurden bedrijven 66 procent meer reacties via Twitter dan een jaar eerder. Ook spraken consumenten 56 procent vaker tegen organisaties dan het jaar daarvoor en reageert gemiddeld 40 procent van de organisaties van de @-mentions op Twitter. Wat opvalt, is dat de meeste consumenten bedrijven tussen 16.00 en 17.00 uur benaderen. Ook in de avond zijn consumenten actief, onhandig, want veel bedrijven hebben geen 24/7 webcare geïnstalleerd. Wellicht een reden om eens na te denken over jouw webcare, want laat je te lang op je wachten, kent de consument meestal geen genade en gaat hij naar de concurrent.

Bron: De kracht van content

Geef een reactie

About The Author