Maar liefst negen jaar werkte Mariska Appelman aan haar boek ‘Economie van de Liefde’. Het boek ontvouwt een doeltreffende visie voor een nieuwe samenleving gestoeld op liefde, transparantie en authenticiteit. Op 28 oktober werd het boek gelanceerd in restaurant IJgenweis te Bovenkarspel. Na afloop stond het publiek in de rij voor een gesigneerd exemplaar. Ook Westfriese Zaken is enthousiast over het boek en daarom verloten wij 5 exemplaren! De vele keukentafelgesprekken die Mariska Appelman voerde als makelaar en haar reizen naar het buitenland, verschaften haar bijzondere inzichten. Zij ontmoette diverse volkeren, culturen, individuen en verzamelde meningen. De bundeling van inzichten vormt de gedeelde waarheid; het kompas voor de kanteling van de samenleving waarin wij ons bevinden. Economie van de Liefde leest als een autobiografische roman. Haar oplossing ligt in het bouwen van een holistische economie binnen een kleinschalige samenleving. De verbinding wordt gelegd door een viertal leefgebieden; onderwijs, gezondheidszorg, ecologie en economie. Mariska schrijft niet alleen over de Economie van de Liefde, zij leeft haar ook. Ze brengt haar inzichten in de praktijk via haar onderneming ‘De Stijl Makelaardij’ en haar stichting ‘The Style Foundation’. Zo ontwikkelt zij vastgoedprojecten die, buiten de gevestigde orde om, wonen en leven betaalbaar maken voor iedereen. The Style Foundation richtte in ontwikkelingsland Kenia een school op waar iedere leerling het eigen, authentieke talent kan ontdekken en ontwikkelen om het toe te passen in een samenleving die daarop aansluit. Vanuit het principe meester-gezel-leerling komt ieder individu volledig tot zijn recht. Als makelaar van de samenleving koppelt Mariska netwerken en talenten en bouwt ze een community van waaruit een Economie van de Liefde daadwerkelijk wordt gedragen en uitgerold over de wereld. Win win win! Westfriese Zaken verloot vijf gesigneerde exemplaren van het boek + boekenlegger van Mariska Appelman! Kans maken? Mail dan het antwoord op de volgende vraag en je contactgegevens naarmedia@indrukmakers.nl: ‘Wat is de tegenhanger van economie van de angst?’ en like de Facebookpagina Economie van de Liefde. De winnaar wordt 22 december bekend gemaakt! Niet gewonnen? Je kunt het boek bestellen via alle boekwinkels, www.bol.com of www.destijlmedia.nl Herman Wijffels, econoom en hoogleraar over Economie van de liefde: “Een boek met veel relevante inzichten voor de vormgeving van economie en samenleving in de 21e eeuw. Met name de aanbeveling om ons handelen niet op angst maar op liefde te baseren, verdient navolging.”