Kleren maken – vooral op het werk – de man. Veiligheid en nette bedrijfskleding gaan prima samen, is de visie waarmee Mark Klijn ooit startte met Techno-Fashion dat uitgroeide tot dé specialist in werk- en bedrijfskleding. Met groot succes, want op 1 december bestaat Techno-Fashion precies 25 jaar! “Ik denk dat er halve steden zijn gebouwd in onze kleren.” Ter gelegenheid van dit feestjaar is de showroom én de huisstijl in een nieuwe toekomstbestendige outfit gestoken. Eigenaar Mark Klijn en zijn rechterhand Justin Henar gaven Westfriese Zaken een rondleiding. De showroom van Techno-Fashion is indrukwekkend en inspirerend: werkbroeken, overalls, werkjassen, T-shirts, polo’s, sweaters, bodywarmers, vesten, regenkleding, brandvertragende kleding, chef-kleding, teveel om op te noemen. Werkkleding! In alle soorten, maten en kleuren, Justin: “Het meeste is aan de bouw gerelateerd. We doen vanzelfsprekend ook horecakleding, kleding voor logistiek en distributie, kleding voor scholen of festivals en er is ook is er veel vraag naar fluorescerende veiligheidskleding. De tijd van rechttoe, rechtaan ligt ver achter ons. Beschermende veiligheidsschoenen zijn niet meer de lompe kisten van vroeger, maar hippe sneakers.” “Sowieso mag alles er tegenwoordig mooier en netter uitzien”, vult eigenaar Mark Klijn aan: “Bedrijven eisen dat werknemers representatief zijn. Wij bedrukken of borduren de kleding met de logo’s van onze klanten hier in ons eigen pand. Korte lijnen en vaak snelle leveringen zijn het resultaat. Deze kleding is natuurlijk het visitekaartje van onze klanten.” Iedereen met eigen bedrijfslogo aan het werk Met veel plezier kijkt Mark terug op de ontwikkeling die zijn bedrijf heeft doorgemaakt. “Ik ben onze trouwe, enthousiaste en betrouwbare medewerkers heel dankbaar. Hun uitstraling en betrokkenheid slaan over op onze klanten en dat geeft een prachtige wisselwerking. Natuurlijk hebben wij last gehad van omvallende bedrijven tijdens de crisisjaren. Veel bouwvakkers gingen als ZZP’ers aan de slag, kenden ons al en bleven bij ons komen voor hun bedrijfskleding. Zelfstandige schilders, stratenmakers, stukadoors willen er ook netjes bijlopen. Terecht zijn al die zelfstandigen trots op hun eigen bedrijven en willen professionaliteit uitstralen. Het maakt ons niet uit of je voor jezelf of voor 100 mensen kleding koopt; onze kracht is dat we met iedereen hetzelfde omgaan, of je nu directeur bent of metselaar. Van eenmanszaken tot bedrijven met meer dan 150 man personeel, allemaal worden ze door ons van de juiste werkkleding voorzien. Dat zegt wel iets.” Internet? De mouwen opstropen! In plaats van bang te zijn voor webshops op het internet stroopt Techno-Fashion juist de mouwen op. “Je komt hier gewoon naartoe om je kleding uit te zoeken met een bakkie koffie erbij. Punt. Werkkleding moet je passen en voelen. In de showroom raken veel mensen geïnspireerd en switchen van een overall naar een broek en een jasje bijvoorbeeld. Wie je ook bent, je krijgt altijd goed persoonlijk advies. Wat we wél hebben is een online kleding management systeem (ECManage) waar onze klanten, samen met ons, een eigen webshop beheren. Werknemers van de klant kunnen hier op inloggen en zelf hun werkkleding bestellen. De werknemer ziet het assortiment waarover hij kan beschikken en het te besteden budget. Als ze inloggen kunnen ze zelf hun bestelling doen. Alles draait hier om gemak en dus het outsourcen van de klant.” Mark: “Voor veel klanten is een bezoek aan onze borduurstudio een echte belevenis. Er komt veel vakwerk en precisie bij kijken, zoals je ziet bij deze opdracht – van een aannemer – om het bedrijfslogo op mutsen te borduren. Alle garens moeten precies in dezelfde kleuren als het bedrijfslogo zijn. De mutsen moeten niet alleen mooi zijn, maar de jongens in de kou ook warm houden. In dit feestjaar nodigen we iedereen uit op de koffie en om onze vernieuwde showroom te komen bekijken. Hartelijk welkom!” De dag van De Dag Het was onvergetelijke dag voor Justin en Mark toen in 2007 twee volslagen onbekende dames de showroom binnenwandelen: “Alles wat nu vertellen is vertrouwelijk.” De vrouwen vertegenwoordigden uitgeverij PCM dat had besloten om met een eigen gratis krant de strijd aan te gaan tegen titels als Metro en Spits van de concurrerende Telegraaf Media Groep. Justin: “Voor we het wisten zaten we middenin een megagroot project. Alle kranten-uitdelers op de stations moesten worden aangekleed in de huisstijl: vuurrood met witte letters. Bodywarmers, shirts, jacks, de hele rataplan. Daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen, al was het wel een gigantische uitdaging.” “We moesten zelfs een geheimhoudingsovereenkomst ondertekenen”, herinnert Mark zich: “Een prachtig project, ons hele magazijn lag vol, helaas sneuvelde De Dag al na een jaar. Dag Dag! Maar wat een ervaring!” WelkomAls u ook aan het werk wilt in een outfit die vakmanschap uitstraalt, bent u van harte welkom in de prachtig showroom annex winkel aan de De Corantijn 37 in Zwaag.