Al 15 jaar organiseert Rob van der Molen festivals aan het Markermeer in Hoorn. Op een steenworp afstand van het centrum vormt het Julianapark het toneel van talloze artiesten, entertainment, en een spectaculaire vuurwerkshow. De ideale gelegenheid om je bedrijf te promoten en tegelijk je relaties op een onvergetelijke dag te trakteren!

Augustus 2019 was de eerste editie van Hoorn Zingt Hollands en onverwachts ook de laatste. Gelukkig mag het nu weer en barst deze maand het festivalseizoen los. Organisator Rob van der Molen is er maar wat blij mee: “Ik kan niet wachten om weer met elkaar in het zonnetje te dansen, borrelen en genieten. Het voelt alsof wij eindelijk weer gezamenlijk het leven mogen vieren!”

Festivals vormen een prachtig platform om je bedrijf of product te promoten en in dit geval, ook om werknemers en relaties te fêteren. Wij vragen Rob wat het idee is achter de partnerpakketten en VIP-decks: “Bedrijven die een partnerpakket óf losse tickets afnemen dragen bij aan de uitstraling en beleving van het hoofdpodium. Je helpt dus de festivals mooier te maken. Daar kregen wij in 2019 al veel complimenten over, maar dit jaar wil ik het naar een hoger level tillen. Nu wordt het één groot deck in een U-vorm, waardoor je het gevoel van een arena krijgt. Groots, maar tegelijk heel intiem. Middels LED-schermen rondom, krijg je een 360 graden show, waarin wij tevens de logo’s of visuals van onze partners verwerken.”

De VIP-tickets worden uitsluitend aan ondernemers en bedrijven verkocht, waarbij ruimte is voor 500 gasten per dag. Feesten en netwerken gaan hier hand in hand. “Bedrijven zoals Ursem|Barten, KaRo BV, Karsten Tenten, SENSE Keukens en Semwerkt komen hun personeelfeest of jubileum vieren. Vooral de zondag loopt nu vol. Wellicht dat wij de capaciteit nog iets kunnen opschalen, maar ik raad geïnteresseerden aan niet lang te wachten met een aanvraag. Vanaf 6 kaarten kun je mij bellen of mailen.”

Naamsbekendheid

Sinds de komst van merkactivaties promoten veel bedrijven hun product of dienst op festivals. Ineens werd de kracht van beleving ingezet om op een originele manier de aandacht van de doelgroep te trekken. Een win-win-win situatie voor organisator, bedrijf én bezoeker. “Na mijn avonturen in de rest van Nederland, besefte ik heel goed dat dit festivalweekend in Hoorn iets is om trots op te zijn en dat het voor regionale bedrijven een uitgelezen mogelijkheid is om zichzelf te presenteren en in contact te komen met de bezoekers”, zegt Rob. “Voor Outdoor Stereo werk ik bijvoorbeeld al jaren samen met BaanBereik. Toen zij net begonnen en ik voor het eerst zelf de horeca op festivals ging doen, konden wij elkaar helpen. Zij regelden barpersoneel en ik gaf hen de ruimte om op een leuke manier op te vallen bij hun doelgroep. Het gaf hun naamsbekendheid in de regio direct een flinke boost. Uiteindelijk gaat het erom dat jouw naam top-of-mind is bij de juiste mensen. Wanneer je dezelfde taal spreekt en men jouw bedrijf associeert met samenhorigheid en plezier, dan heb je een streepje voor op de rest. Zoals elke ondernemer weet, telt de gunfactor enorm.”

Mail Rob@festivalweekendhoorn.nl voor meer informatie.