Broekhuis Zwaag heeft een nieuw gezicht in de zaak. Per 1 maart startte Marjon Wagenaar-de Jong als verkoopadviseur. In de wereld van de automotive is ze al langer bekend: “Ik sta te trappelen om naar ‘buiten’ te gaan en om met ondernemers aan de tafel te zitten. Daar liggen mijn kracht en ambitie.” Gekscherend: “Natuurlijk wil ik de beste zakelijke accountmanager in de regio worden. Maar meer nog ga ik voor een prettig klantcontact. Ik ben een echte verbinder, een netwerker. Ik wil dan ook graag ondernemers uit Westfriesland ontmoeten. Niet per se om direct tot zaken te komen, maar om in gesprek te gaan en te klankborden.” Daarom is ze – zelf woonachtig in Alkmaar – meteen lid geworden van de HOC en de WBG. Direct en open Marjon werkt al jaren in een ‘mannenwereld’ en dat bevalt haar goed. In de financiële sector specialiseerde zij zich in verzekeringen, later runde ze een eigen bedrijf, werkte daarna in de retail en besloot toen om een intensieve jaartraining te volgen bij Opel Nederland: “Ik heb altijd affiniteit met auto’s gehad. Opel had als doel om meer vrouwen in het vak te trekken. Dat sprak mij meteen aan. Ik gedij goed in een mannenwereld. Ik houd van de directheid en de openheid. Je bereikt sneller wat je wilt. Hiervoor werkte ik bij een andere dealer en nu was het tijd voor een nieuwe omgeving.” Jubileum: negentig jaar Marjon en vestigingsmanager Richard Koster maakten al eerder kennis: “Ik ben een nuchtere dame en een harde werker. Ook sales zit in mijn DNA, net als een ondernemend karakter. Ik voel me goed in dit leuke team, waar iedereen weet wat zijn functie inhoudt en zijn verantwoordelijkheden kent. Het is hier rustig en overzichtelijk, daar houd ik van. Dat kenmerkt het familiebedrijf, dat bovendien dit jaar negentig jaar bestaat. Het is als een warm bad.” Verdiepen in merken Ze is nu nog ‘voornamelijk aan het absorberen’ op gebied van nieuwe systemen en technieken. “Ik ga mij bezighouden met zowel de zakelijke als de particuliere markt, net mij kun je alle kanten op. Ik ben me aan het verdiepen in de merken Volkswagen en Skoda. Ik noem het beide A1-merken. Vooral Volkswagen is een topmerk en bovendien leider in de Nederlandse markt. Skoda komt vanuit hetzelfde platform. Ik zeg altijd: ‘De handel ligt buiten, niet binnen. Maar met het kopen van een auto gaat een stuk emotie gepaard, dat vraagt om empathie. Ik wil graag weten welk type klant ik voor me heb. Natuurlijk wil ik auto’s verkopen. Maar dan wél met de juiste beleving!” U kunt contact opnemen met Marjon Wagenaar via 06-59825674 en per mail marjon.wagenaardejong@broekhuis.nl.