‘Bedrijfswagens zijn prachtige maatwerkproducten’ In een wereld waar bedrijven continu op zoek zijn naar meer efficiency neemt het verlangen naar ontzorging toe. Hoe prettig is het als ondernemers nergens anders over hoeven na te denken dan hun eigen business? Broekhuis Volkswagen Zwaag maakt het mogelijk. Bedrijven die op zoek zijn naar de ideale nieuwe of gebruikte bedrijfswagen én gedegen advies over de actualiteiten op het gebied van zakelijke mobiliteit, kunnen sinds kort schakelen met Bart Bakker die Gerben Stortenbeker opvolgt als accountmanager voor de zakelijke markt. Al van jongs af aan heeft Bart Bakker een passie voor de automotive. ‘Als mijn vader naar een nieuwe auto ging kijken, ging ik graag met hem mee. Ik vond het magisch om samen in grote showrooms de nieuwe modellen van vooraanstaande merken te bewonderen. Op die manier ben ik ook aan mijn eerste baan gekomen’, vertelt hij met een glimlach. ‘In de periode waarin ik de opleiding Sales & Accountmanagement afrondde, was het autobedrijf waar mijn vader een auto kocht op zoek naar een junior verkoopadviseur. Ik was op dat moment 21 jaar oud en ben vol enthousiasme aan de slag gegaan. In eerste instantie richtte ik mij op personenauto’s en later verkocht ik ook bedrijfswagens. Toen ik op mijn 24e werd gevraagd om de buitendienst in te gaan, vond ik mijzelf daar nog iets te jong voor. Vervolgens heb ik een mooie tussenstap mogen maken bij de Amsterdamse vestiging van een grote autogroep. Na een jaar werd ik daar door een collega gevraagd om de sales aan te sturen in het keukenbedrijf dat hij ging starten. Hoewel ik de afgelopen drie jaar met plezier werkzaam ben geweest in de keukenbranche, kroop het autobloed waar het niet gaan kon. Toen mijn collega Chris den Ouden mij benaderde om bij Broekhuis Volkswagen Zwaag aan de slag te gaan, heb ik die kans met beide handen gegrepen.’ Ongekende mogelijkheden Als accountmanager voor de zakelijke markt richt Bart zich met name op bedrijfswagens. ‘Elk bedrijf en iedere ondernemer heeft op dit gebied andere wensen en behoeften. Dit maakt bedrijfswagens tot echte maatwerkproducten. Bestelauto’s en bedrijfsbussen kennen ongekende mogelijkheden met tal van opties. Variërend van verlengde, verzwaarde en verhoogde modellen tot bedrijfswagens met een dubbele of enkele cabine. Ook zijn er eindeloze mogelijkheden qua accessoires die zijn gemaakt om het rijden en werken met een bedrijfswagen makkelijker en leuker te maken. Van nuttige accessoires tot praktische oplossingen en technische gadgets. Dat is ook exact wat ik zo mooi vind aan deze tak van sport. Wat mijn plannen zijn om de West-Friese markt te bestormen? De komende periode maakt mijn collega Gerben mij wegwijs voordat hij van start gaat in onze Broekhuis bezoeken van bedrijven in de regio, om die blij te maken met een Volkswagen of een bedrijfswagen van een van de andere zestien merken die wij aanbieden. Ook zal ik geregeld mijn gezicht laten zien op netwerkevenementen om proactief te inventariseren wat de wensen van ondernemers zijn, ten aanzien van de nieuwe wet- en regelgeving rondom duurzaamheid die door de overheid wordt doorgevoerd.’ 100% elektrische ID. Buzz Cargo ‘Met een snel verbeterende actieradius en alsmaar sneller opladende accu’s, wordt een elektrische bedrijfswagen steeds vaker een optie. Een doorbraak hierin is de nieuwe Volkswagen ID. Buzz Cargo met een rijbereik tot wel 422 kilometer. Deze volledig elektrische bedrijfswagen is CO2-neutraal geproduceerd, heeft een batterij die tijdens een lunchpauze van dertig minuten weer tachtig procent vol is en biedt ruimte voor twee europallets. Wij helpen bedrijven graag op weg bij het maken van de juiste keuze!’