Europese bedrijven worden steeds actiever op internet. Ze maken ook steeds meer gebruik van de mogelijkheden van sociale media. Dit meldde Europees statistiekbureau Eurostat afgelopen maandag. 73 procent van de bedrijven met meer dan 10 werknemers heeft tegenwoordig een eigen website, dit tegenover 67 procent in 2010. Ongeveer 30 procent maakt actief gebruik van social media. Het populairste social media is Facebook, daarna volgen YouTube en Twitter. Social media worden met name ingezet voor versterking en verbetering van het bedrijfsimago op internet. In Nederland zijn 27 procent van de ondernemingen actief met een weblog, wij scoren hiermee het hoogst. Ook heeft Nederland het hoogste aandeel bij informatieve digitale platformen, zoals bijvoorbeeld Wikipedia. Dit delen:Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) Gerelateerd Geef een reactie Reactie annuleren