‘Wij laten niet meer los’

Het afgelopen jaar was een druk jaar voor BaanBereik. Steeds meer werkgevers en werkzoekenden weten de uitzendorganisatie te vinden. Om het werkgebied beter te kunnen bedienen werd bovendien in Heerhugowaard een tweede vestiging geopend. En de plannen zijn nog niet op.

Om maar te beginnen met BaanBereik zélf: aan het personeelsbestand is te zien dat de uitzendorganisatie behoorlijk groeit en graag de verbinding zoekt met de jonge generatie. Yvette Dijkman verzorgt de marketing en communicatie en is letterlijk met BaanBereik meegegroeid. ‘Ik kwam binnen op een nulurencontract en werk hier inmiddels fulltime.’ Freek Lauwers werkt als intercedent techniek en studeert in de avonduren commerciële economie. ‘Ik krijg veel vrijheid om zaken uit te zoeken en we werken samen als een team. We krijgen de kans om te groeien.’ ‘We hebben de nieuwe generatie nodig’, vindt Mona Roorda. ‘Alleen ga je sneller, maar samen kom je  verder. De nieuwe generatie heeft ook nieuwe ideeën en we leren van elkaar. De uitzendbranche is voortdurend aan het ontwikkelen en innoveren.’

2014
2014 was voor BaanBereik het jaar van het thema ‘Wij halen alles uit de kast.’ Mona: ‘We vinden het belangrijk om een goede werkgever te zijn. Mensen die voor en met ons werken kunnen twee keer per week met Esther Schouten bootcampen en alles uit de kast halen. Een groot succes, er komen 25 tot 30 mensen op af. Daarnaast zijn we de campagne Fit en Vitaal gestart. Met “Gezond Sapje” hebben we ingehaakt op actuele acties en sap uitgedeeld aan onze mensen. Daar is heel positief op gereageerd.’ De sterke groei van BaanBereik en het verlangen om klanten en medewerkers persoonlijk te kunnen blijven benaderen, hebben geleid tot de opening van een tweede vestiging. Op 31 oktober werd het kantoor in Heerhugowaard geopend. Annemiek van Leeuwen: ‘We kregen steeds meer kandidaten en klanten uit die regio en daarom hebben we daar nu een team zitten dat goed bekend is met de regio. De samenwerking tussen Zwaag en Heerhugowaard is optimaal en samen kunnen we heel Noord-Holland bedienen. Het is goed om het werkgebied te vergroten, want wij merken al een tekort aan goede mensen in de sectoren office en techniek. Dat zal zich de komende jaren zeker doorzetten. Door onze persoonlijke aanpak merken we dat veel mensen via ons willen blijven werken, en dat vergroot onze kansen om voor iedereen de juiste baan binnen bereik te vinden. Tegelijkertijd zien we wel dat het gebrek aan goed technisch personeel waarschijnlijk zal toenemen. Op basis- en middelbare scholen wordt veel te weinig aan techniek gedaan.’

Vasthouden
Het nieuwe jaar krijgt het thema ‘Wij laten niet meer los’. Dat geldt niet alleen voor de jonge generatie bij BaanBereik zelf, maar ook ten opzichte van klanten en medewerkers. ‘Het gaat ons om het persoonlijke contact’, licht Annemiek toe. ‘Wat willen we met onze klanten en medewerkers? Gaat het om snel scoren of om het opbouwen van een duurzame relatie? Wij gaan voor het tweede. Met onze klanten, maar ook met onze medewerkers. Met sommige mensen hebben wij al een relatie van vijftien jaar en het is prachtig om de ontwikkeling van deze mensen te zien. Deze manier van werken levert altijd meer op. Omdat we die relaties persoonlijk houden, kunnen we de juiste mensen op de juiste plek zetten. En niet alleen op basis van een cv, maar op basis van elkaar goed kennen. We zijn er voor onze mensen en klanten en dat levert meer op dan termen als “targets” en  “snel scoren.’

Blijven innoveren
Blijven innoveren is belangrijk. Vergrijzing en robotisering zorgen voor een voortdurende beweging in de markt. ‘Deze verandering in de markt moet je aangrijpen als een kans’, vindt Mona. ‘Het levert ook weer nieuwe functies op en het is goed om voor veranderingen open te staan. Binnenkort kennen we een nostalgist, telechirurg, bewilderaar, afvaldesigner en eenvoudexpert. Tegelijkertijd blijven oude functies bestaan. Zeker is dat de flexibele schil steeds belangrijker wordt en daarom denken we voortdurend vooruit. Meedenken met de klant én met de medewerker en ons opstellen als een goede werkgever, dat zijn voor ons de punten die daarbij essentieel zijn.’ Uitzenden, werving en selectie, payrolling en opleiden: het zijn en blijven de vier pijlers van BaanBereik. Annemiek: ‘Het kan niet altijd rozengeur en maneschijn zijn, maar we zullen altijd samen zoeken naar de positieve inslag.’

En consolideren
Vasthouden betekent ook: consolideren wat goed is. Zoals de samenwerking met Cinema Oostereiland en Tabor College d’Ampte in  de vorm van een media-educatie project, om leerlingen te helpen met een beroepskeuze. ‘Hart en Handen’, vertelt Yvette. ‘Dit project is voor ons heel belangrijk, het is voor ons de toekomst om aan kinderen de mogelijkheden te laten zien. Kinderen maken via filmpjes beroepen in de regio zichtbaar en worden zich zo bewust van de mogelijkheden.’  De filmpjes zijn op de website harthanden.nl te zien. Kijk ook eens op www.baanbereik.nl voor de mogelijkheden.

Geef een reactie

About The Author