Hoorn (en ook Enkhuizen & Medemblik) maken deel uit van een internationale reclame campagne voor toeristen over de gehele wereld die wordt aangezwengeld door NBTC. De lading van de Gouden Eeuw is voor Hoorn een unieke propositie om in te haken op diverse mediacampagnes die gerealiseerd worden om bezoekers naar onze prachtige plaats te leiden. Op die marketing proposities en campagnes kan verder worden uitgebouwd. Het dak van de Waegh Gedurende de vele presentaties van citymarketeer Stefan Kraft van Ermel, is ‘het huis’ als uitgangspunt genomen. Een schets van de Waegh op de Roode Steen. De pijlers van het huis zijn dit jaar van 4 naar 7 pijlers gegaan en dat de 4 muren: marketing communicatie, kwaliteit, evenementen en projecten uiteindelijk leiden tot het dak: het jaar van de Gouden Eeuw 2019. De Gouden Eeuw vormt de kapstok en zal Hoorn Marketing het beloofde dak in het huis waarmaken. Uitgangspunt is overigens dat we maximale focus willen bereiken door ons te concentreren op 4 pijlers: retail, nautiek, sport en cultuur. Stefan: ‘De ervaring leert dat je pas wordt gekozen als je durft te kiezen.’ In de lijn met meer steden In het Gouden Eeuw plan van Hoorn Marketing is te lezen dat Hoorn zowel nationaal als internationaal grote naamsbekendheid gaat genereren gedurende de komende maanden. Dit heeft te maken dat Hoorn is betiteld als 1 van de belangrijke Gouden Eeuw steden in Nederland. Er is een internationale brochure in omloop die start in Middelburg en vervolgens via de Gouden Eeuw lijn haar route vervolgd naar Dordrecht, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen. De lading van de Gouden Eeuw is voor Hoorn een unieke propositie om in te haken op diverse media campagnes die gerealiseerd worden om bezoekers naar onze prachtige plaats te leiden. Welkom in Hoorn De stad moet dan ook goed zichtbaar zijn in het teken van de Gouden Eeuw, prachtige banieren en meer huisstijlelementen gaan de stad aankleden. Bezoekers zullen hartelijk verwelkomt moeten worden in de stad en daarom is ook het gastheerschap zo belangrijk voor Hoorn. Plekken waar de bezoekers van informatie worden voorzien en de aandacht krijgen die zij verdienen. Daarnaast willen we beginnen met een kwalitatieve glossy die we eind 2018/begin 2019 willen fabriceren met content en programmering om de ambassadeurs strategie te laten beginnen bij onze eigen inwoners. Herkennen, erkennen, informeren en bewustwording zorgen voor beweging. Projecten en Big events Trein voor toeristen, 50 iconen langs wandel- en fietsroutes, Gouden Eeuw themafietsen in samenwerking met marktpartijen, de ANWB vaarroute, zijn slechts een greep uit de verschillende projecten voor het jaar van de Gouden Eeuw 2019. In samenwerking met de Hoornse Stadsfeesten, worden er podia benoemd als Gouden Eeuw Festival, wat de toeristen naar onze stadsfeesten gaat trekken. De Halve Maen on Tour en een marathon tussen de Goudsteden Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen. Er wordt steeds meer aansluiting gezocht met Westfriese partijen om projecten goed neer te zetten. Iedere bezoeker ambassadeur Het is in 2019 van belang dat Hoorn op de kaart wordt gezet en dat er een jaar vol met festiviteiten en plezier ontstaat. Met als doel om iedere bezoeker een ambassadeur van onze stad te maken. Onze ervaring leert ook dat door grote verdeeldheid en belangenverstrengeling het moeizaam is om sommige prachtige initiatieven tot stand te laten komen. Hoorn Marketing kan door haar onafhankelijke positie zonder winstoogmerk en in het grote en kwalitatieve belang voor de stad een uitstekende rol in nemen voor ieder ‘wat wils’. West-Friezen De afgelopen maanden hebben mij geleerd dat West Friesland eigenlijk alles heeft: prachtige steden, schitterende landschappen, historie, cultuur en bovenal fijne mensen. Wij, West- Friezen kunnen ervoor zorgen dat ons gebied nog meer bemind gaat worden, waardoor wij op eigen kracht onze bezoekers en inwoners tot ambassadeurs maken. Wij hebben van nature uit geen gladde verkooppraatjes. Dit komt door onze nuchterheid en ondernemersdrift. Dit maakt ons verhaal authentiek en geloofwaardig. In samenwerking met alle marketingorganisaties, bedrijven, inwoners en gemeenten ondernemen wij iedere dag acties en initiatieven om nog meer zichtbaar te worden. Ik zou iedereen die zich betrokken voelt bij West-Friesland willen oproepen om ons te helpen om iedere keer weer de positieve boodschap te verkondigen. Dit positivisme en deze trots en dit alleen helpt ons gebied te promoten. Ik ben geweldig gemotiveerd en enthousiast! U ook? Bron: Westfriese Zaken