In een tijdsbestek van slechts drie jaar wist Tim Roemer zijn bedrijf Social Blue te laten groeien tot een internationaal actieve organisatie, waar inmiddels maar liefst 40 medewerkers in dienst zijn. Vanuit het prachtige kantoor op de Nieuwe Steen worden dagelijks via Facebook en Instagram leads gegenereerd voor bedrijven als Greenpeace en HelloFresh in onder andere Mexico, Australië, Amerika, België, Spanje en Colombia.

Het succes van Social Blue is niet onopgemerkt gebleven. Het bedrijf van Tim Roemer werd zeer terecht winnaar van de WBG Runner Up prijs. Wat Social Blue precies doet en hoe ze dat doen? Roemer: ‘Voor zo’n 150 klanten gevestigd in meer dan 25 landen genereren wij leads via Facebook en Instagram. Dat zijn bijvoorbeeld aanmeldingen voor nieuwsbrieven, bel-me-terug verzoeken of afspraken in een winkel. Hierbij nemen wij voor onze klanten alles uit handen. Op basis van de doelstelling bepalen we de strategie, ontwerpen en realiseren we een landingspagina of maken we video’s en foto’s welke op Facebook en Instagram worden gepubliceerd.’

Uniek: betalen per lead
Uniek aan de aanpak van Social Blue is – naast de gigantische hoeveelheid kennis van Facebook en Instagram en de hoge kwaliteit die geleverd wordt – dat bedrijven alleen betalen voor de gegenereerde leads. ‘De klanten betalen een vast bedrag per lead, verder zijn er geen kosten. Mochten er geen leads gegenereerd worden, betaal je dus niks. Bij andere bedrijven wordt vaak een bedrag per vertoning (CPM) gerekend. Wij doen dat anders en mede daarom zijn we in drie jaar tijd uitgegroeid tot het grootste Facebook Performancebedrijf in Europa.’

Contact met Facebook Dublin
Het succes van Social Blue bleef ook bij Facebook zelf niet onopgemerkt. Het Hoornse bedrijf heeft nauwe contacten met het Facebook hoofdkantoor in Dublin. ‘Facebook ziet ons als voorloper op het gebied van Facebook performance marketing. We worden regelmatig uitgenodigd om als BETA-tester nieuwe Facebook advertentiemogelijkheden te testen.’

Geoliede machine
Van een klein team naar een bedrijf met ruim 40 medewerkers in drie jaar tijd, dat heeft de afgelopen jaren voor flink wat organisatorische veranderingen gezorgd. ‘Inmiddels werken we als een geoliede machine met goed samenwerkende afdelingen als marketing, strategie, programmering, campaign management en sales. Met elkaar willen we de absolute nummer 1 in de wereld worden op het gebied van Facebook leadgeneratie. Mijn collega’s zijn gemotiveerd en werken hard om dat te bereiken. Elke maand bespreken we met elkaar de cijfers, doelen, hoe we er voor staan en hoe we nummer 1 gaan worden.’

Trots
Tim is ontzettend trots dat Social Blue de WBG Runner Up prijs heeft gewonnen. ‘Het is een eervolle prijs en het is leuk voor het team dat wordt erkend waar we mee bezig zijn.’ www.socialblue.nl