HOORN – Als eerste bedrijf in Nederland start Media Markt met digitale prijskaarten. Vanaf februari zijn de papieren prijskaarten vervangen door flat screen e-readers, met daarop de prijs en specificaties van het product. Op basis van een vergelijking met de 25 grootste concurrenten worden de prijzen iedere dag, volledig geautomatiseerd, aangepast. ‘Naast een breed assortiment staat Media Markt voor lage prijzen en gemak. De digitale prijskaart is één van de belangrijkste vernieuwingen om dat verder waar te maken naar onze klanten’, aldus Barry van Ruiven, directeur Media Markt Nederland. Met de digitale prijskaart geeft de winkel haar klanten de zekerheid dat zij elke dag de juiste prijs hebben. ‘En het biedt extra gemak’, gaat Van Ruiven verder. ‘De tijd dat klanten zelf prijzen moeten vergelijken, is wat ons betreft namelijk echt wel voorbij.’ Direct reageren Veel winkelbedrijven voeren tegenwoordig een reactief prijsbeleid, wat inhoudt dat het klant het verschil terugkrijgt wanneer het product elders goedkoper wordt aangeboden. De digitale prijskaart maakt het mogelijk om direct te reageren op deze prijsveranderingen en aanpassingen door te voeren in alle winkels en de webshop. Van Ruiven gelooft in het feit dat winkels een goede toekomst hebben, in samenspel met andere kanalen als online en mobiel. Volgens hem is die toekomst er alleen wanneer er goed wordt geluisterd naar klanten, er samenwerkingen worden aangegaan met andere bedrijven en er wordt geïnvesteerd en vernieuwd.