Voor het vierde jaar op rij staat Social Blue in de top 100 van de snelst groeiende bedrijven in Nederland, de ‘FD Gazellen’. Het bedrijf uit Hoorn bestaat inmiddels uit een indrukwekkend aantal van tien kantoren in negen landen met 150 medewerkers. De verwachtingen zijn dat het bedrijf de komende twee jaar zelfs zal verdubbelen in zowel omvang als omzet.

In 2013 zag Tim Roemer de kans om een bedrijf op te starten gericht op het genereren van leads via social media, oftewel contactmomenten tussen een adverteerder en de consument via Facebook, Instagram en Messenger. Inmiddels is Social Blue al werkzaam voor 300 klanten en maakt daarbij gebruik van diverse online marketingkanalen. Roemer: “We hebben begin dit jaar een bedrijf overgenomen dat gespecialiseerd is in het genereren van contactmomenten (leads) dankzij native advertising, een vorm van adverteren waarbij advertenties worden weergegeven bij relationele content. Deze overname laat onze ambitie zien om versneld door te groeien en ook andere kanalen in te zetten dan social media.”

Unieke technologie

Social Blue hanteert een uniek model waarbij klanten uitsluitend een vast bedrag betalen voor een contactmoment met een potentiële nieuwe klant. Het bedrijf creëert een op maat gemaakte marketingstrategie per klant inclusief landingspagina, advertenties, foto’s, video’s en analyses. Roemer: “Het feit dat we geen opstart en/of maandelijkse kosten hebben, maakt ons model erg aantrekkelijk voor bedrijven die op zoek zijn naar nieuwe klanten.” Volgens Roemer is hun zelfontwikkelde technologie één van de redenen voor de snelle groei van Social Blue. Roemer: “We hebben inmiddels een team van 20 ontwikkelaars die continue werken aan onze software om harder te kunnen groeien en de kwaliteit van de leads verder te verhogen. Zo kunnen we onze klanten een nog hoger rendement bieden.” Hierbij wordt ook machine learning ingezet waarbij de computer bepaalde keuzes en handelingen overneemt van de marketeers. Roemer: “Dankzij deze ontwikkelingen kunnen we meer campagnes aan en betere resultaten bereiken.”

Toekomst

Het bedrijf heeft als doel om wereldleider te worden op het gebied van leadgeneratie. Roemer: “We zijn goed op weg om ons doel te realiseren. In de komende vijf jaar verwachten we flinke stappen te zetten om de wereld te kunnen veroveren, maar ons hoofdkantoor zal zeker in Hoorn blijven.”

Geef een reactie

About The Author