Nieuw in de binnenstad, maar al ruim 20 jaar ondernemers in diverse bedrijfstakken; Nathalie en Carlo runnen Rayvolt Bike aan het Kleine Noord 63, een premium e-bike store. In gesprek met Carlo. Wat is voor jou een mooie binnenstad? Dat is een binnenstad met mooie winkels met een divers aanbod. Veel gezelligheid en reuring op straat. Vrolijke mensen die lekker een dagje winkelen en daarna een drankje en/of hapje nemen en het vooral naar hun zin hebben. Het ligt nu allemaal even stil, maar ik hoop dat we snel weer kunnen vlammen. Bij een levendige binnenstad is het ook belangrijk dat er mensen wonen. Anders is het na sluitingstijd wel erg stil en ontbreekt de sociale controle. Dus werken, winkelen en wonen. Wat betekent jouw bedrijf voor Hoorn? Onze collega ondernemers in de straat die e-bikes verkopen vinden onze winkel een aanvulling. Leon van de e-bike store Hoorn bijvoorbeeld was blij met onze komst. De Kleine Noord is nu al de fietsenstraat van West-Friesland. Wat voor fiets je ook zoekt, hier vindt je jouw ideale e-bike. Ook ondernemers in Hoorn hebben Rayvolt gevonden. Las Frittas Caffe en Casa 22 (nieuw op de Roode Steen) bezorgen met onze e-bikes. Met deze eye-cathers vallen ze op en dat is goed voor de omzet. Omdat wij uit voorraad leveren is het voor ondernemers nu nog interessant om een van onze bikes aan te schaffen. Ze kunnen hem nog in dit boekjaar in de boekhouding kwijt en met de verhoging naar 3 procent WerkKostenRegeling vindt de accountant het vast ook een slimme investering. Wat betekent een veranderende markt voor jouw bedrijf? Door de Coronacrisis kijken we anders naar mobiliteit. Bovendien is parkeren in veel steden een issue en zoeken we duurzame oplossingen die goed zijn voor het milieu. Onze vintage e-bikes zijn een mooi alternatief voor auto en openbaar vervoer. Steeds meer mensen willen in de buitenlucht zijn. Veel van onze klanten gebruiken de e-bike voor woon-werkverkeer. We spreken ook een jongere doelgroep aan. De groep die nu nog vaak de auto pakt. Door het design en de hoogstaande techniek vinden zij Rayvolt goed passen bij hun persoonlijke stijl. In dat opzicht bieden we een aanvulling op het bestaande aanbod. Hoe zet jij je in voor de binnenstad? Behalve dat ik iedereen uitnodig om eens lekker door de stad te lopen wijs ik bezoekers van onze winkel ook op andere winkels. “Wist je dat er op de gedempte turfhaven een leuke nieuwe winkel (Maison Mien) zit”, “dat onze buren Bij Meta een lekker gerecht heeft buiten de kaart” of “ik verhuur geen fietsen maar twee deuren verderop doen ze dat wel.” We krijgen ook regelmatig toeristen in de winkel en die laten we graag zien hoe mooi Hoorn is door ze te wijzen op de bijzondere plekken. En, wanneer ik even buiten sta, wil ik dat mensen zich welkom voelen. Gewoon even gedag zeggen. Of ze nu bij jou winkelen of bij een ander. Welke boodschap wil je overbrengen? Shop local en werk samen! Door samen te werken versterken we de stad. Winkels zullen er altijd zijn en door een mooi aanbod te verzorgen komen mensen graag. Er is toch niks leuker dan het product waar je naar opzoek bent in het echt te zien, te voelen, en als je het wilt, gelijk mee te nemen? En natuurlijk nog na te genieten in een van de vele leuke cafe’s en restaurants die Hoorn rijk is. Online shoppen heb ik niets mee. Voor mij gaat het aanschaffen van iets ook om de beleving. Het enthousiasme van de ondernemer en de verhalen die je met elkaar deelt. Een afknapper van online shoppen vind ik persoonlijk dat je betaalt en dan moet wachten. Wij hebben onze bikes op voorraad; je kan er een uurtje later mee weg fietsen. Bij ons staat de koffie klaar en vinden we het belangrijk om echt contact te maken. Daarom doen we wat we doen met zoveel plezier en zijn we er trots op dat we onderdeel uitmaken van de Hoornse binnenstad.