Wat 50 jaar geleden begon met een lampen- en elektronicawinkel in Wervershoof is uitgegroeid tot dé elektronicabeleving van Noord-Holland. Sjaak Beerepoot opende een winkel aan de Dorpsstraat in Wervershoof en behaalde succes met de West-Friese mentaliteit als basis. Hard werken, de klant ontzorgen en service met een hoofdletter S bieden. ‘En vijftig jaar later doen we dat nog steeds. Nog altijd vernieuwend, maar met dezelfde vertrouwde, optimale service van weleer.’ EP:Beerepoot is in Noord-Holland inmiddels een gevestigde naam: vijf winkels waar service en innovatie voelbaar zijn. Want ook na vijftig jaar blijft EP:Beerepoot het stapje extra zetten om de klant volledig te ontzorgen. Daarbij maken ze gebruik van de kracht van fysieke winkels. ‘Tuurlijk, internet is belangrijk. Klanten oriënteren zich in hoge mate online’, vertelt Robert van Wettum. ‘Maar juist in onze winkels huist onze kracht. Onze mensen op de werkvloer hebben allemaal jarenlange ervaring en geven altijd een eerlijk aankoopadvies, dat aansluit bij bijvoorbeeld de gezinssituatie, mogelijkheden en de wensen.’ Goed opgeleide mensen op de werkvloer dus, en dat wordt herkend door de klant. ‘Klanten vinden het prettig om een bekend gezicht te zien, dat schept een band.’ Beleving ‘Een andere reden waarom wij hoog inzetten op de kracht van onze winkels, is dat het altijd fijn is om een apparaat te zien en te voelen voordat je ‘m koopt. Alle producten staan hier demonstratieklaar, waardoor ook de materialen en de prestaties goed vergeleken kunnen worden. Bij ons kunnen klanten bijvoorbeeld, als enige in Noord-Holland, alle merken, modellen en formaten OLED televisies aanschouwen. Nóg unieker: we presenteren de grootste OLED TV’s die er zijn. En er is altijd een winkel in de buurt om onze klanten goed te bedienen’, vertelt Erik Meyer. Overigens bedient EP:Beerepoot niet alleen de particuliere markt. Met installaties om bijvoorbeeld professioneel te wassen en te drogen of de inrichting van zakelijke ruimtes met beeld, geluid en presentatiemogelijkheden is EP:Beerepoot een vertrouwde partner. Service EP:Beerepoot beschikt over een grote groep eigen bezorgers om de producten thuis te bezorgen én te installeren. Daarnaast beschikt het concern over eigen gecertificeerde monteurs die alle defecten en storingen snel en vakkundig weten te verhelpen. Het eigen servicecentrum levert Service, zoals u dat mag verwachten. ‘Daar kun je terecht met al je vragen. Niet minutenlang hoeven luisteren naar een wachtmuziekje en geen overvolle wachtruimten. Bij EP:Beerepoot krijgt u direct een servicemedewerker aan het woord met kennis van zaken. En deze kennis gaat ver! De status van je order, technische ondersteuning, storingen, wat dan ook. Zij kijken direct met je mee en er is altijd een oplossing. Dat is voor ons service: we lossen het op. Service is voor ons de basis voor groei’, aldus Robert van Wettum. Elektronicabeleving Niet voor niets noemt EP:Beerepoot zich ‘de Elektronicabeleving van Noord-Holland’. ‘En dat willen we altijd weer laten zien’, aldus Erik Meyer. ‘We zijn vaak de eerste met primeurs en unieke, nieuwe modellen. Maar we ontwikkelen ook de winkels steeds verder door en zorgen voor een up-to-date assortiment. In de winkel in Hoorn realiseren we op dit moment twee nieuwe luisterruimtes, waar onze klanten in een huiselijke omgeving audio en beeld kunnen beleven. We willen mensen de tijd en rust geven om het werkelijk te beleven.’ De beleving wordt richting de Voorjaarsbeurs nog meer uitgebreid. Deze beurs wordt gehouden van 19 tot en met 22 april. ‘Vier dagen lang demonstraties, presentaties, primeurs, alle nieuwe trends en mogelijkheden op elektronicagebied. En wij laten het opnieuw als eerste zien, horen, voelen en proeven. Ik garandeer een “wow-effect”!’ Bron: Westfriese Zaken