BaanBereik heeft de wind flink in de zeilen. De eigenzinnige organisatie heeft in het nieuwe jaar al vele succesvolle matches tussen werkzoekenden en opdrachtgevers tot stand gebracht. Met de voorspoedige start van 2022 nog vers in het kielzog, is het voor de stuurvrouwen Annemiek van Leeuwen en Mona Roorda het perfecte moment om van wal te steken over het volle vertrouwen in de koers voor de nabije toekomst. ‘Met enthousiaste nieuwe bemanningsleden, een innovatief recruitmentsysteem en onze frisse nieuwe website, zijn we optimaal in staat om professionals en organisaties op volle kracht vooruit te helpen.’ 

Met de persoonlijke aanpak en brede kennis van de regionale markt, is BaanBereik dé partner voor het snel en efficiënt leveren van professionals op ieder niveau. Opdrachtgevers zijn verzekerd van flexibiliteit zonder risico’s, dankzij de optimale dienstverlening op het gebied van uitzenden, werving & selectie, detacheren en opleiden. De kernwaarden resultaatgericht, plezier en persoonlijk, dienen daarbij als moreel kompas. ‘Bij BaanBereik streven we naar tevreden medewerkers, werkzoekenden en opdrachtgevers, alleen op die manier bereiken wij de juiste match. Daarnaast streven we naar plezier. Er wordt hard gewerkt, maar er is ook altijd tijd om samen de successen te vieren’, vertelt Annemiek. Niet in de laatste plaats ziet BaanBereik persoonlijk contact als een vereiste binnen de samenwerking.

Frisse blik

‘Daarom nemen we alle tijd om zowel de werkzoekende als de klant te leren kennen. Zo plaatsen wij een kandidaat niet alleen op het functieprofiel, maar ook op zijn persoonlijkheid. Ook iemands karakter moet bij het bedrijf passen. Doordat wij op regionaal niveau actief zijn, is er veel ruimte voor persoonlijk contact’, zegt Mona. Sinds BaanBereik zo’n twaalf jaar geleden de paarse zeilen heeft gehesen, is deze werkwijze verre van onopgemerkt gebleven. Ook in de afgelopen periode is het aantal succesvolle matches tussen opdrachtgevers en werkzoekenden gestaag gegroeid. Daarom mocht BaanBereik recent meerdere enthousiaste nieuwe bemanningsleden aan boord verwelkomen, onder wie Koen Hensgens. Met een enorme dosis enthousiasme en een frisse blik, is hij aan zijn nieuwe uitdaging begonnen. ‘Ik richt me op de invulling van uitvoerende en kantoorfuncties in de technische sector, zoals de installatiebranche, bouw, infra, timmerindustrie en elektrotechniek. Daarnaast ben ik medeverantwoordelijk voor ZzpBereik, de divisie waarmee we vraag en aanbod tussen opdrachtgevers en zzp’ers bij elkaar brengen.’ 

Waardevolle bagage

BaanBereik heeft de kersverse intercedent ook met open armen ontvangen vanwege zijn waardevolle bagage. ‘Na het afronden van de hogere hotelschool Stenden in Leeuwarden, heb ik de opleiding Advertising, Marketing & Communication aan de Hogeschool van Amsterdam gevolgd. Maar van origine ben ik een echte horecajongen. Van jongs af aan heb ik met veel plezier in deze branche gewerkt, waaronder in leidinggevende functies. Op een gegeven moment ben ik gaan nadenken over wat ik nou echt wilde’, vertelt hij bevlogen. Koen had altijd de droom om lange reizen te maken en uiteindelijk besloot hij die in vervulling te laten gaan. ‘Tot afgelopen najaar heb ik 2,5 jaar door Australië rondgereisd. Ik heb alle staten gezien en heb daar werkzaamheden uitgevoerd waarvan ik in eerste instantie niet had gedacht dat ik die in mijn mars zou hebben. Zo heb ik koeien gemolken op een boerderij. Gedurende tien maanden heb ik vaak afgezien, maar toch doorgezet en veel geleerd. Ook heb ik in Brisbane een nieuw horecaconcept voor een Aziatisch fine dining restaurant opgezet, wat een prachtige uitdaging was.’ Zijn doorzettingsvermogen en creativiteit neemt Koen mee in zijn huidige functie. ‘Ik ben van mening dat er met de juiste instelling en de juiste wil voor iedereen veel mogelijk is. Ondanks dat iemand zelf misschien denkt: het past niet bij me of dat kan ik niet. Deze drive wil ik graag overbrengen op de mensen die ik bij BaanBereik tegenkom.’ 

Mensen verbinden

Koen heeft in the Land Down Under veel mooie plekken gezien, op toffe plekken gekampeerd en met volle teugen genoten. ‘Toch kwam het moment dat ik mijn familie en vrienden ging missen. Hoewel ik voor permanent residence in aanmerking kwam, ben ik teruggegaan naar Nederland. Toen ik op zoek ging naar een baan, was het een van mijn voorwaarden om aan de slag te gaan bij een heel leuk bedrijf. Iets waar BaanBereik om bekend staat. Wat ik ook heel belangrijk én leuk vind, is het werken met mensen. Dat geldt met name voor het communicatieve aspect. Mensen verbinden en zorgen dat ze goed op hun plek terecht komen, spreekt me in het bijzonder aan.’ Precies waar een link bestaat tussen de horeca en het beroep van intercedent. Koen: ‘Het inschatten van iemands kennis, kunde en talenten en die matchen aan een passende functie, toont veel raakvlakken met mijn achtergrond. In de horeca doe je eigenlijk hetzelfde. Als je naar een tafel toeloopt, schat je ook in hoe je de gasten het beste kunt benaderen. De ene gast is de andere niet en daarom benader je iedereen op een andere manier.’ 

Kruiwagen

Het verhaal van Koen is een krachtige metafoor richting de ontwikkelingen op de huidige arbeidsmarkt. ‘Het vele thuiswerken heeft bij veel mensen teweeggebracht dat zij hun werk met andere ogen zijn gaan bekijken. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat veel professionals nu voor een 32-urige werkweek gaan, in plaats van voor de geijkte veertig uur. Daarnaast behoort het hybride werken tot de blijvende trends en bemerken we een sterke tendens van mensen die dichter bij huis willen werken’, zegt Annemiek. BaanBereik heeft voor deze categorie werkzoekenden volop passende functies in de koker. ‘We ontmoeten veel mensen die nog niet precies weten wat ze willen en die de stap naar een andere baan nog niet durven te zetten. Wij zijn de kruiwagen voor werkzoekenden in de regio om hen te begeleiden naar leuk en passend nieuw werk. Daarbij is het onze specialiteit ze te helpen en wegwijs te maken, bij alles wat komt kijken bij het wisselen van baan. Voor opdrachtgevers is het waardevol dat wij de werving en selectie uit handen nemen en snel geschikte kandidaten voorstellen.’ 

Fonkelnieuwe website

Om top of mind te zijn bij het bedrijfsleven en werkzoekenden in Noord-Holland laat BaanBereik graag haar gezicht zien. Daarbij zijn digitale kanalen zoals LinkedIn, Facebook, Instagram niet weg te denken. Sinds kort werkt BaanBereik met een innovatief recruitmentsysteem dat het makkelijker maakt om met de juiste mensen in contact te treden. Ook werd onlangs de fonkelnieuwe website gelanceerd. Mona: ‘De site is te herkennen aan de toegankelijke lay-out met een duidelijke paginastructuur, die bezoekers eenvoudig naar de gewenste informatie leidt. Ook is de website nu heel puur en persoonlijk omdat je overal foto’s van onze mensen ziet, in settings die uit het leven zijn gegrepen.’ De site blinkt uit in klantvriendelijkheid. Voor zowel werkgevers als werknemers worden bijvoorbeeld belangrijke vragen beantwoord. Opdrachtgevers kunnen op eenvoudige wijze vacatures plaatsen, waarna uitleg volgt over de procedure. Verder is de nieuwe website een eigentijdse etalage voor het zo kenmerkende goed werkgeverschap van BaanBereik. ‘Naast het gevarieerde aanbod aan vacatures, is alles te vinden over onze persoonlijke inslag waarmee we werkzoekenden en opdrachtgevers ontzorgen. Kortom, de nieuwe website is een prachtig digitaal uithangbord waarmee we prominent laten zien dat we niet met nummers, maar met mensen werken.’ 

Kijk op baanbereik.nl voor de mogelijkheden, bel 0229 745 010 of mail info@baanbereik.nl