MEDMEBLIK – Heb je medewerkers in dienst, dan heb je te maken met wet- en regelgeving. Wat betekenen die wetten en regels voor de ondernemer? En, wat laat de ondernemer financieel liggen? Duurzaam Medemblik organiseert hierover op donderdag 1 oktober een lunchbijeenkomst. De workshop is interessant voor kleine en grotere ondernemers, zonder personeelsafdeling.

Doel van de workshop is inzicht geven wat het de ondernemer kost als er niets of nauwelijks is geregeld op het gebied van personeelsplanning. Wat de ondernemer minimaal zou moeten doen en hoe dit handig kan. Marjo Blokker en Tiny Worp (ondernemers uit Medemblik) delen hun ervaring via praktijkcases waarbij inzicht wordt gegeven in financiële plaatjes bij disfunctioneren, ziekte of ontslag. Zij laten vooral zien dat met een beetje zelfdiscipline en een goede planning goed personeelsbeleid voor iedere ondernemer is weggelegd. Medewerkers zijn het menselijk kapitaal van een bedrijf, daar ga je vooral duurzaam mee om. Het levert een bewezen maximaal rendement op. Ondernemers kunnen ook hun eigen casus inbrengen tijdens de workshop.

De workshop (met broodje) is van 12.00 tot 13.30 uur in het Middengebouw van het gemeentehuis van Medemblik in Wognum. Aanmelden kan door een mail te sturen (onder vermelding workshop 1 oktober, naam en telefoonnummer) aan Miranda.Laan@medemblik.nl Voor ondernemers zijn aan deelname geen kosten verbonden.

Programma workshop:
12.00 uur Inloop (met broodje)
12.15 uur       Opening door wethouder Hans Tigges
12.25 uur       Inleiding: wat moet je weten, wat vooral regelen! (schetsen speelveld en waar zijn keuzes te maken?): Tini Worp en Marjo Blokker
12.40 uur       Voorbeeld drie cases, geleerde lessen (ruimte voor persoonlijke vragen)
13.20 uur       Samenvatting: Meer (duurzaam) rendement uit medewerkers/behandeling  casus deelnemer
13.30 uur       Afsluiting