Vanaf de vierde verdieping kijken zeventien tevreden penthousebewoners uit op een verrassend groen Hoorn. Reclame- en internetbureau ipsis verhuisde begin juni dit jaar naar de Nieuwe Steen en die overstap bleek een gouden greep. “Van het industrieterrein naar een penthouse”, lacht Vincent Castenmiller; eigenaar van ipsis. “Het is een fijne, centrale plek in Hoorn en bovendien heel inspirerend. Wij ontvangen onze relaties hier met groot plezier.” Het kantoor heeft een ronde glazen pui, waardoor je vanaf elke werkplek een prachtig uitzicht hebt. Van daaruit bedient ipsis haar klanten op het gebied van websiteontwikkeling, creatie en marketing.

Verhuizen in coronatijd

“We kregen de sleutels van het nieuwe pand in mei. Terwijl iedereen thuis aan het werk was, is hier de boel flink verbouwd”, vertelt Vincent. “Het teakhouten plafond is vervangen voor een strak zwart plafond, er is een extra vergaderruimte gerealiseerd, de vloer is vervangen en de keuken is nieuw. Het fotobehang op de wanden maakt het af. Aan de ene kant van het pand rijdt stoomtrein Bello en aan de andere kant zien we het doorkijkje vanuit de binnenhaven van Hoorn naar het Markermeer. Een mooie link met het Hoornse!” Toen in juni de maatregelen rondom corona werden versoepeld, kon het team van ipsis in twee aparte groepen aan het werk in een fris, nieuw kantoor. “Wel vreemd om in deze tijd afscheid te nemen van het oude kantoor. Maar we zijn heel blij met het nieuwe pand, het is een enorme verbetering.”

Sweet 16

Het jaar 2020 is in alle opzichten een bijzonder jaar. Corona, de verhuizing, maar ook het zestienjarig bestaan van ipsis. Vincent vertelt: “in 2004 is ipsis opgericht en sindsdien is er veel veranderd, zowel op offline als online gebied. Zo is bijvoorbeeld social media ontstaan en hebben wij ons op dat gebied flink ontwikkeld.” Eén ding is hetzelfde gebleven, want marketing draait van oudsher voor een groot deel om zichtbaarheid en vindbaarheid. “Er zijn verschuivingen geweest van offline naar online en er zijn veel nieuwe technieken bijgekomen, dus als reclame- en internetbureau is het vooral belangrijk dat je de ontwikkelingen bijhoudt en dat je meebeweegt.”   In 2004 had nog bijna niemand van SEO (de optimalisatie van websites voor een betere online vindbaarheid) en SEA (adverteren in zoekmachines) gehoord. “Wij zijn hier direct mee gestart, want het was duidelijk dat dit in de toekomst steeds belangrijker zou worden”, legt Vincent uit. Snel daarna werd ook de eerste website gebouwd. Dat begon eenvoudig, maar de projecten werden al snel groter en complexer. Inmiddels is het dienstenpakket van ipsis erg uitgebreid: van webshops tot doelgerichte social media campagnes en van een volledig huisstijlontwerp tot een marketingstrategie; bij ipsis vind je alles onder één dak.

Jouw marketingmix

“Geen bedrijf is hetzelfde en elke uitdaging is anders. Daarom kiezen wij nooit voor een standaard aanpak. De ideale marketingmix wordt samen met de klant bepaald en is afhankelijk van de branche, de doelstellingen en de doelgroep.” Op basis van een goed gesprek wordt een helder advies gegeven. Dat geldt voor de websites, maar zeker ook voor marketingondersteuning. “Wij kunnen ontzettend veel onder één dak”, vertelt Vincent, “we kunnen daardoor snel schakelen en er is een betere samenhang tussen de website, marketingcampagnes en vormgeving. Dankzij onze nuchtere no-nonsense aanpak weet de klant direct waar hij aan toe is”

Onder de noemer Jouw Marketingmix vallen allerlei diensten zoals SEO en SEA, maar ook strategie, e-mailmarketing en social mediamarketing. ipsis maakt daarnaast brochures en flyers, auto- en gevelbelettering en infographics. Tenslotte speelt ook video een steeds grotere rol. Vincent licht toe: “video is al een tijdje in opkomst, wij doen dus ook steeds meer met videoproductie. Van opnames tot editing, wij doen het allemaal zelf”.

Op naar de toekomst

“Maatwerk wordt het nieuwe standaard”, vertelt Vincent. “We zien dat er steeds meer behoefte is aan unieke websitedesigns, selfservice en kennisoverdracht. Dat vertalen wij naar gebruiksvriendelijke maatwerk websites, webshops, social intranetten, apps en klantportalen. Daarbij kijken we goed naar doelen, resultaten en synergie.” ipsis is klaar voor de toekomst, maar staat ook stil bij de dingen die gevierd moeten worden. Naast de verhuizing zijn dat op dit moment het zestienjarig bestaan en de twee jubilerende teamleden die alweer tien jaar in dienst zijn. “Samen vieren we onze successen, want dat maakt het teamgevoel alleen maar sterker”, sluit Vincent af.

Geef een reactie

About The Author