Schipper Kozijnen zet alle ramen open naar de toekomst. Een toekomst waarin nóg sneller, beter en duurzamer kan worden gewerkt. ‘We doen er alles aan om klanten volledig te ontzorgen.’

Schipper Kozijnen, met een hoofdkantoor in Opmeer en zeven vestigingen in het land, gaat in dat laatste opmerkelijk ver. ‘Bij alles wat we doen, stellen we de klant centraal,’ benadrukt directeur Jurian Tabbers. ‘Wij verkopen geen kozijnen, maar creëren een beleving. Dat begint al bij het bezoek aan onze showrooms: we nemen de jassen aan, schenken goede koffie en gaan vervolgens graag een goed, persoonlijk gesprek aan. Wij leven ons in, vragen door en verkennen samen de mogelijkheden.’ Met een uitgebreide collectie kunststof en aluminium kozijnen, dakkapellen, schuifpuien en deuren als ultieme inspiratiebron. ‘Wij willen dat klanten zien, voelen en ervaren wat ze kopen.’

Schipper Kozijnen, dat de laatste jaren een stevige groei doormaakte, zet bewust in op deze klantbenadering. ‘Onze medewerkers worden erop getraind en ons bedrijf is erop ingericht. Zo helpen we klanten bij het maken van hun keuze met een speciaal Keuzehulp-programma en bieden we onze producten aan in overzichtelijke categorieën.’ Het Klant Contact Centrum zorgt voor een persoonlijke begeleiding tijdens het gehele proces: van aankoop, productie, plaatsing tot en met de nazorg. ‘Wij willen uiteindelijk geen klanten, maar fans,’ stelt Jurian Tabbers. ‘Het draait allemaal om tevreden eindgebruikers, ook bij de uitvoering van grote projecten, waar de bewoner wat verder van de werkzaamheden afstaat. We organiseren bewonersbijeenkomsten, nodigen bewonerscommissies uit en bieden bewoners, waar mogelijk, online keuzemogelijkheden. Zo betrekken we ook bij grootschalige projecten de eindgebruiker bij het kiezen van de juiste kozijnoplossing. Wij ontzorgen corporaties en begeleiden Verenigingen van Eigenaren met één uitgangspunt: blije bewoners.’

Optimale processen

Deze bedrijfsfilosofie vraagt om een optimale productie en logistiek: ‘Wij geloven sterk in prefab oplossingen en streven ernaar ons product in één dag bij de klant af te leveren en te plaatsen. Ook dat is ontzorgen. Tegelijkertijd is het optimaliseren van processen de enige manier om met elkaar duurzame ambities waar te maken.’ Schipper Kozijnen heeft daar binnenkort letterlijk alle ruimte voor: de bedrijfshal in Opmeer wordt in de loop van dit jaar met vierduizend vierkante meter vergroot. Met deze uitbreiding wil het familiebedrijf, dat onlangs het vijftigjarig jubileum vierde, klanten nog beter en sneller van dienst zijn. Bij het realiseren van de plannen wordt Schipper Kozijnen ondersteund door Rabobank West-Friesland. ‘De bank reageerde meteen enthousiast en vol vertrouwen op onze nieuwbouwplannen,’ zegt Jurian Tabbers. ‘Na verschillende gesprekken hebben we besloten om, voor wat betreft al onze bankzaken, samen te werken met de Rabobank.’

‘Wij waren al enkele jaren in gesprek met Schipper Kozijnen, onderkenden de investeringsbeslissing en waren onder de indruk van de plannen,’ stelt Accountmanager Grootzakelijk Johan de Goeij van Rabobank West-Friesland. ‘Samen hebben we verschillende opties tegen het licht gehouden en uiteindelijk zijn we tot een passende financieringsconstructie gekomen.’ Aan de overstap naar de nieuwe huisbankier ging een intensief traject vooraf, vertelt Financieringsspecialist Richard van Es. ‘Zo moest het totale betalingsverkeer optimaal worden ingeregeld. Dat is van groot belang, want het dagelijks betalingsverkeer is de bloedsomloop van een onderneming.’

‘Wij zijn er als bank trots op dat we mogen samenwerken met een toonaangevend West-Fries bedrijf als Schipper Kozijnen,’ zegt Johan de Goeij. ‘We zien veel mooie kansen en herkennen ons in de persoonlijke en betrokken manier van werken.’ ‘En wij kijken op onze beurt graag vooruit met een partij die met ons meedenkt en meepakt,’ aldus Jurian Tabbers. ‘Dat maakt de cirkel mooi rond.’

Heeft u ook een ondernemersvraag? Ga in gesprek met Rabobank via (0228) 56 30 00.

Geef een reactie

About The Author