Voetbal en zakendoen, een glansrijke en vruchtbare combinatie. Vanaf de luxe business seats, in een verwarmde ruimte achter glas, zijn bij de thuiswedstrijden van FC Volendam al vele succesvolle zakendeals gesloten. Want FC Volendam is niet alleen een club waar wekelijks een serieuze pot topvoetbal wordt gespeeld, het is ook een plek waar ondernemers elkaar regelmatig ontmoeten, contacten leggen en een geheel nieuw zakelijk netwerk aan kunnen boren om op een informele manier zaken te doen.

Gezelligheid als visitekaartje
Met de business seats bij FC Volendam werk je als ondernemer aan het verstevigen van je huidige klantrelaties en heb je tegelijkertijd de kans om een geheel nieuw en interessant zakelijk netwerk op te bouwen via de business club van FC Volendam: ‘Het Andere Oranje’. Bovendien associeer je je met het merk FC Volendam, een merk dat inmiddels in het hele land een geweldige naam heeft opgebouwd. ‘Het voetbal, de sport met verreweg de grootste media-aandacht, biedt ondernemers een uitstekende mogelijkheid om nieuwe contacten te leggen en daarmee hun netwerk uit te breiden en te verstevigen’, vertelt Arie Obdam, accountmanager én oud-speler bij FC Volendam.

Enorm relatienetwerk
‘Op dit moment bestaat onze business club uit ruim driehonderd leden, waarvan de meesten, net als mijn collega’s bij FC Volendam, al heel lang lid zijn’, vertelt Alfred de Jong, directeur Bank- en Coöperatiezaken bij Rabobank Waterland en voorzitter en gastheer van de business club van FC Volendam. ‘Dat zegt natuurlijk wel iets’, gaat hij verder. ‘Nieuwe leden brengen we actief in contact met bestaande leden. Daarnaast zorgt een gevarieerd activiteitenprogramma van de business club ervoor dat leden ook buiten de wedstrijden om elkaar op een informele manier kunnen ontmoeten en zaken met elkaar kunnen doen.’ Regelmatig organiseert de business club dan ook interessante activiteiten voor haar leden, want business-to-business staat bij FC Volendam hoog in het vaandel. ‘Zo wordt de mogelijkheid geboden om bedrijven te bezoeken en één op één gesprekken aan te gaan met ondernemers, waarbij zij hun bedrijf aan de andere leden presenteren’, vertelt Obdam. En het werkt, want tussen de business clubleden is inmiddels al een enorm relatienetwerk ontstaan, waar vanuit vele succesvolle zakendeals, onder het genot van een hapje en een drankje, zijn begonnen. ‘Uiteraard is het ook mogelijk om, met je relaties, vanuit een gezellige skybox een wedstrijd bij te wonen of om culinair te dineren in ons restaurant de Koningshoek’, aldus De Jong.

West-Friese achterban
Kortom, de business club van FC Volendam is een actieve club binnen een ambitieuze, gezellige voetbalclub waar in een uitstekende, laagdrempelige sfeer goed zaken wordt gedaan. ‘De nuchtere mentaliteit met een goed gevoel voor humor komt overeen met die van de West-Friezen. Daarom liggen we elkaar zo goed en hebben we als club een grote achterban in De Streek’, aldus De Jong. Niet zo gek dus dat veel West-Friese bedrijven zich hebben aangesloten bij de business club van FC Volendam. ‘Door de jaren heen hebben we heel wat West-Friese bedrijven mogen verwelkomen bij de business club’, vertelt Obdam. Zo zijn veel bedrijven uit Hoorn en Zwaag bij de business club aangesloten, maar ook veel ondernemers uit De Streek bekijken, vanaf de luxe business seats, regelmatig de thuiswedstrijden om vervolgens op een informele manier in contact te komen met voor hun interessante partijen. Want de business club van FC Volendam is ook voor West-Friese bedrijven het ideale platform om interessante relaties voor het bedrijf te ontmoeten!