BOVENKARSPEL –  Feest bij Van Overbeek Bovenkarspel! Collega Remko Koster is 12,5 jaar in dienst en deze mijlpaal wordt natuurlijk gevierd. ‘Ik kwam terug van een afspraak en zag toen de ballonnen al hangen. Binnen zaten de directeuren en mijn vriendin in vol ornaat op mij te wachten,’ aldus enthousiaste Remko Koster.

12,5 jaar in dienst, dat is een behoorlijke tijd, maar voor Remko voelt dit niet zo. ‘De 12,5 jaar zijn voorbij gevlogen. Ik schrok er eigenlijk een beetje van dat het al zover was. Maar dat is natuurlijk een goed teken. Ik heb altijd prettig gewerkt bij Van Overbeek en heb het erg naar mijn zin. We hebben een leuke groep collega’s en elke dag is anders,’ vertelt Remko aan de redactie van Westfriese Zaken.

Benieuwd naar NVM
In 2001 kwam Remko in dienst bij het makelaarskantoor. ‘Voor die tijd werkte ik bij een ander makelaarskantoor. Ik kende iemand die werkte bij de vestiging in Purmerend, zij attendeerde mij op het feit dat er een vacature vrijkwam. Zo is het eigenlijk begonnen. Het makelaarskantoor waar ik voorheen werkte was kleiner en geen NVM-kantoor. Ik was erg benieuwd hoe het er aan toe zou gaan bij een NVM-makelaar en wilde dat wel eens proeven.’

Veranderde huizenmarkt
Zoals een ieder weet is de huizenmarkt de afgelopen jaren aan behoorlijke veranderingen onderhevig. Ook Remko bevestigt dit. ‘Toen ik net begon was de huizenmarkt een echte verkopersmarkt, maar deze is gekanteld naar een kopersmarkt. De werkzaamheden zijn dan ook 180 graden gedraaid.’ De huizenmarkt is niet het enige wat veranderd is, ook de manier van werken bij Van Overbeek is veranderd. ‘We zijn recent over gegaan op een nieuw systeem. We werken steeds meer met de tablet en doen zo goed als niks meer op papier, een behoorlijke overgang,’ aldus Remko.

Nog steeds ambitieus
Na al die jaren is Remko nog steeds gedreven en ambitieus. ‘Samen met Joyce Lakenman werk ik op de vestiging in Bovenkarspel. Onze ambitie is deze vestiging nóg meer op de kaart te zetten. Dit doen wij onder andere met een actieve werkhouding en goede communicatie met de klant. Dit leidt tot nu toe tot goede resultaten.’