De redactie van Westfriese Zaken zet in de rubriek: ’5 vragen aan…’ regelmatig ondernemers in de spotlight door ze vijf interessante en prikkelende vragen voor te leggen. Deze keer is het de beurt aan Tim Roemer, eigenaar van Scoot Media, Media Minded en Social Blue. Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen in het vak? Mijn bedrijven Scoot Media, Media Minded en Social Blue zijn gefocust op online marketing. Het gaat ontzettend snel qua ontwikkelingen. We proberen veel naar Amerika te kijken, omdat zij voorlopen qua ontwikkeling. Ik ben toevallig net terug van een bezoek aan LeadsCon, de grootste lead generation beurs ter wereld. Op het gebied van lead generation wordt er steeds meer gekeken naar mobile en social. Partijen als een Groupon doen al meer omzet in de VS via mobile dan via desktop. Het is belangrijk om webpagina’s te optimaliseren zodat je de traffic die via mobile devices komt ook daadwerkelijk goed kunt laten converteren. Voor mijn nieuwe bedrijf Socialblue.com genereren wij leads en sales via Facebook. De belangrijkste ontwikkelingen hier zijn het gebruik van eigen klantenbestanden die je kunt matchen met Facebook gebruikers. Verder merken wij dat het steeds belangrijker is voor onze adverteerder om op het juiste moment prospects te benaderen. Als een persoon aangeeft te gaan verhuizen, dan kan dit betekenen dat hij of zij een hypotheek nodig heeft, maar ook interesse kan hebben in een nieuwe keuken of meubelen. Wij proberen met onze concepten meer in te spelen op deze behoefte. Wilde je altijd al ondernemer worden? Ik kom uit een ondernemersfamilie en van kleins af aan wilde ik al een eigen bedrijf opstarten. Mijn vader heeft meerdere bedrijven opgericht en verkocht. Dit is voor mij altijd een enorme inspiratie geweest. Als je het over mocht doen dan….? Dan was ik nog eerder begonnen met een eigen onderneming. Ik heb in het begin van mijn carrière in loondienst gewerkt. Hierdoor heb ik wel veel ervaring kunnen opdoen en een goed netwerk kunnen opbouwen. Ik ben in het begin te angstig geweest om de stap te zetten. Wat is tot nu toe het hoogtepunt geweest in je carrière? Er zijn meerdere hoogtepunten geweest, de uitrol naar Europese landen als België, Polen, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk is er een van. Daarnaast is ook de samenwerking met mijn huidige compagnon R Casander ook een hoogtepunt. Het is inspirerend om met hem samen te werken en fijn om een sparringpartner te hebben. Wat zijn je ambities? Mijn doel is om met Social Blue de grootste Facebook adverteerder van de Benelux te worden. We zijn goed op weg, we werken voor meer dan 100 klanten, behoren tot de grootste inkopers van Nederland en hebben sinds de oprichting in december 2013 al 12 FTE in dienst. Met Scoot Media en Media Minded groeien we na een aantal mindere jaren weer goed door. Ik streef naar continuïteit en wil blijven inspelen op nieuwe kansen op de online markt. Momenteel bestaat ons totale team uit 36 medewerkers. Mijn ambitie is om volgend jaar over de 50 medewerkers te zitten. Wil jij ook je verhaal vertellen in de rubriek: ’5 vragen aan…’? Meld je aan via info@westfriesezaken.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!