In juli 2016 sleepte Groot Schoenmode al de Dutch Retail Experience Award in de wacht, begin dit jaar werd de winkel ook nog eens genomineerd voor de Van der Valk Retail Prijs. Raymond: ‘Een eervolle nominatie.’ Raymond is een enthousiaste ondernemer en met veel vertrouwen in de toekomst van retailers pakt hij de zaken aan.

‘Er zijn twee soorten shoppers; de “praktische shopper” die online eenvoudig en snel zijn producten koopt en de “funshopper” die geniet van een gezellige winkelstraat, winkels met een wauw-factor en winkelbeleving. Door deze ontwikkelingen komen nu de échte mooie winkels boven drijven. Winkels die net als wij beleving bieden door middel van service, styling, belichting, geur en uiteraard mooie producten – in ons geval unieke dames- en herenschoenen- , spelen in op de behoefte van funshoppers en houden het hoofd ver boven water!’

Raymond doet er echt alles aan om dat wauw-moment bij zijn klant te creëren. Over elke millimeter in de winkel is nagedacht. ‘Ik vergelijk een winkel altijd met een relatie: je moet binnen tien seconden op de persoon of winkel verliefd kunnen worden!’ Dit lukt hem zeer goed. Al sinds 1981 vult de winkel een belangrijke rol in het Hoornse winkelbeeld. Via online kanalen als social media en een webshop via Miinto.nl weet hij ook zijn klanten zeer groot te bereiken. Ook op hoger niveau probeert hij de consument te triggeren. Door betrokken te zijn bij onder andere Hoorn Marketing, de Nieuwe Winkelstraat probeert hij te zorgen dat Hoorn een nog leukere winkelstad wordt!

Geef een reactie